van Namibia naar Kaapstad (met 4WD camper)

Ik en m`n vriendin willen in Oktober van dit jaar een reis maken via windhoek door Namibia en dan naar kaapstad. (in ca 20 dagen)
Wij willen hoofdzakelijk op campings overnachten, en deze reis dus ook met een 4WD camper maken.
Nu is dit de eerste keer dat wij zo een reis willen gaan maken.
Graag zouden wij wat tips willen betreffende camperhuur, campings, en alles wat er bij zo een reis komt kijken.

Gr Sas en Cel

Wij zijn 2 x naar Namibie geweest en beide keren begonnen en geeindigd in Kaapstad. Wij hadden de 1e keer een bushcamper (4x4) en deze keer een TRAX (ook 4x4) Onze ervaringen staan in de vorm van een reisverslag, veel foto’s en een grote lijst met tips op onze niet commerciele site www.bjusterbaarlik.nl De foto’s van vorige maand staan er nog niet, want die ben ik nog aan het sorteren, maar de reisverslagen, incl. routebeschrijvingen staan er wel.
Op de terugweg zou je via Viooldrif de grens over kunnen gaan naar ZA. Je komt hier uit op de N 7 die rechtstreeks naar Kaapstad gaat. Wij hebben o.a. op de camping in Springbok gestaan en op camping Rondeberg (+/- 20 km boven Clan William).
Veel plezier bij de voorbereidingen. Namibie is een fantastisch land met ongelooflijk mooie natuur, de vele dieren, de vogels, de adembenemende stilte, de uitgestrektheid, de aardige mensen… vrijwel niet in woorden uit te drukken. Je moet er zijn geweest om te kunnen voelen hoe overweldigend dit land is. Ik zou zo weer terug gaan, maar er moet eerst weer gespaard worden.

Beste Ed & Maaike

Dank voor de tips, en we gaan jullie reisverslag zeker lezen.

Gr Sas & Cel