Alleen op reis

Hoi,

Ik ben plannen aan het maken om volgend jaar, na mijn eindexamen, eerst voor vier maanden naar Ghana en vervolgens nog drie maanden naar Azië te gaan om vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik wil dit gaan doen via de organisaties ‘activity international’ en/of ‘vrijwilligwereldwijd’, maar in mijn eentje.
Ik hoor van veel mensen die dit samen met een vriend of vriendin doen en vroeg mij af of er mensen zijn die dit in hun eentje hebben gedaan en wat hun ervaring hiermee is. Was het zwaar om zonder bekende in zo’n land te zijn?

Ik weet wel zeker dat ik dit ga doen, maar mijn grootste onzekerheid bestaat dus uit het alleen gaan.

xx Jorinde

hoi hoi

ik ben vorig jaar een maand door ghana gegaan zonder problemen
in januari ga ik weer en dan voor 2 maanden
>>>
en heb dan een route door het hele land gepland
wat mij betreft is het er veilig en kun je het zonder risico doen

het enige is dat je wel het nodige over het land en de mensen moet weten
dus veel lezen en lezen

succes en voor meer info mail me gerust

groetjes Maria

Hoi,

ik ben ook al begonnen me te oriënteren op het land, dus vooral door boeken te lezen. Weet je nog goede titels daarvoor?

Groetjes,

Jorinde.

Hallo,

Zelf ga ik komend jaar ook voor het eerst alleen vrijwilligerswerk doen. Ik ben er van overtuigd dat wanneer je, je voor een project gaat inzetten je vanzelf mensen ontmoet waar je vervolgens mee kunt optrekken. Zelf zou ik je wel adviseren om de plaatselijke taal te leren. Dit maakt het contact met de bevolking net even iets makkelijker.
Zelf heb ik het vrijwilligerswerk geregeld via www.hetanderereizen.nl mijn ervaringen met deze organisatie zijn tot nu toe goed.

Groetjes,
Marloes

Hoi

In Ghana kun je prima alleen reizen, je komt onderweg vanzelf meer mensen tegen met dezelfde intenties.
Op het internet zijn alle ‘hotspots’ makkelijk te vinden.
Vooraf informatie over Ghana en de cultuur/bevolking opzoeken is een pré.
Een goede uitgebreide reisgids is de Bradt guide.

Projecten zijn er voldoende en het is aan jezelf om een geschikte organisatie te vinden die biedt wat jij zoekt en die ook nog betaalbaar is.

Veel succes en plezier

Wout

Hoi Jorinde,

Gaaf plan heb je!

Als je vrijwilligerswerk gaat doen, ben je eigenlijk niet alleen: overal waar je komt ben je met andere vrijwilligers, dus ik zou me er niet heel druk over maken. (afgezien daarvan vind ik het zelf juist heel fijn om alleen op reis te zijn).

Ik ben vaak alleen weggeweest, en ik ga over 2 maanden voor een half jaar weg. Een deel van die tijd ga ik vullen met vrijwilligerswerk, dat wordt voor mij ook de eerste keer. Ik ga 3 verschillende projecten doen, met 3 organisaties: Be More, Het Andere Reizen en Projects Abroad.
Mijn ervaringen met alle drie zijn tot nu toe goed. (snelle reactie, goede voorbereiding, enz.)

Bij Be More en Projects Abroad kun je van tevoren al contact hebben met medevrijwilligers, wat handig kan zijn als je het vervelend vindt om in je eentje naar je project te vliegen. (ik kom regelmatig berichten tegen van vrijwilligers die op zoek zijn naar een vliegmaatje).