vrijwilligerswerk ghana

Ik zou graag voor een aantal maanden naar Ghana gaan voor vrijwilligerswerk. Het idee om daar een paar maanden heen te gaan, heb ik al jaren maar nu de stap nog zetten. Deze stap zou makkelijker zijn als ik een reisgenoot heb gevonden. Dus bij deze: wie heeft zelf ook het idee om rond oktober/november voor 3 a 4 maanden naar Ghana te gaan, om daar iets te betekenen voor het land en de mensen?

Groeten mirthe

Hoi Mirthe,

Ik heb afgelopen jaar een aantal maanden in Ghana gewerkt (Tamale).
Ontzettend leuk, en ik ga in 2009 terug.

Wilde alleen maar even zeggen dat je je niet moet laten tegenhouden mocht je geen reisgenoot vinden. Ghana is een veilig land en je wordt er niet snel lastig gevallen. Ook voor vrouwen is het goed te doen. Natuurlijk krijg je huwelijksaanzoeken, maar ze begrijpen daar veelal nee wel (je kunt ook altijd zeggen dat je al iemand hebt in Nederland).

Heel veel succes en plezier!

Ik ben opzich wel geinteresseerd! Als het doorgaat vertrek ik over een maand voor 4 maandjes richting IJsland. Ik speel al een poosje met het idee om daarna vrijwilligerswerk in Afrika te doen. Maar ik weet niet of ik dan het geld er voor heb! IJsland is nm 1 van de duurste landen van de wereld! Kan dus helaas geen toezeggingen doen :frowning: