Alleen op reis

Hoi allemaal,

Ik heb me voorgenomen om vanaf half juli tot half augustus op reis te gaan. Ik heb al veel gereisd naar verre landen, maar nog nooit alleen. En ik beken: ik vind het spannend. Ik ben spontaan, hou van steden afgewisseld met rust en een wandeling. Ben gek op dansen en het ontmoeten van nieuwe mensen. Dit jaar 40 geworden.

Geen idee welke landen aan te raden zijn. Ik denk altijd dat het buiten Europa makkelijker is om nieuwe mensen te ontmoeten.
Ik zoek een land dat:

• veilig is voor een vrouw alleen
  • met goed openbaar vervoer (ik heb geen rijbewijs)
  • makkelijk om mensen te ontmoeten

Benieuwd of er iemand is met een tip.
Alvast bedankt.

Groeten, Koosje

Indonesie, Thailand, Peru, Zuid-Afrika… Allemaal landen waar ik als vrouw in mijn eentje gereisd heb, en die allen een goed OV.-stelsel hebben.

Alleen… In Zuid-Afrika is het winter nu, ik weet niet of je dat een probleem vind? Het is dan net wat lastiger om mensen te ontmoeten, tenzij je in een partyhostel gaat zitten (was niet mijn ding).

Hoi Jenny,

Wat leuk zo snel een reactie. Dank je wel.

Peru klinkt heel interessant. Ben je daar alleen geweest?
Zuid Afrika en winter (partyhotels) spreken me wat minder aan. Indonesie was ik vorig jaar.
Ik dacht inderdaad ook nog aan Thailand. Al ben ik daar ook al een keer geweest. Maar dat is super lang geleden,

Groetjes

Peru was ik deels alleen, deels met m’n vriend. Zie ook m’n website.

Op het landenforum van Peru staan heel veel tips. Zie deze link: http://www.wereldwijzer.nl/peru.

Hoi, ik heb besloten: ik ga naar Colombia. Dit forum heeft me enorm geholpen met het nemen van mijn beslissing.