Alleen op reis

Zijn hier ook 55 Plussers die alleen een reis maken .En bij welke organisatie boeken jullie die reis. Het zou voor mij de eerste keer zijn. Een reis naar Noorwegen lijkt mij wel leuk. Maar alle informatie is welkom

Sorry, geen ervaring mee!

Weet wel dat je bij Visit Norway - De officiƫle reisgids voor Noorwegen veel nuttige info te vinden is en er op http://www.buroscanbrit.nl/ veel leuke reizen staan. Die zijn echter niet puur gericht op 55+ en/of single.

Misschien wil ik een reis door Scandinavie maken met een auto gewoon in mijn eentje of met iemand, in het voorjaar. En dan in 3 of 4 weken weer terug.

Ben zelf 30, maar heb twee jaar geleden in mijn eentje de Hurtigruten gevaren: je vaart dan de oude postroute tussen Bergen en Kirkenes (en weer terug)(je kunt er ook voor kiezen om alleen heen te varen, en terug een treinreis te maken, of te vliegen). Een soort cruise, maar dan heel casual. Je doet elke dag een andere plaats aan, en je kunt via Hurtigruten veel excursies regelen.
De meeste mensen aan boord waren ouder dan 55, en er waren ook veel mensen die alleen geboekt hadden.

Ik ben eind februari gegaan, zodat er wel nog goede kans was om het Noorderlicht te zien, maar er ook al vrij veel daglicht was.(aanrader, het Noorderlicht is echt prachtig).

Hoi reiziger, in Scandinavie (Zweden, Noorwegen, Finland) mag je overal wild kamperen (dus gratis). Het zijn de ideale backpack landen voor een laag budget. Levens middelen (eten, supermarkten) zijn in Noorwegen duurder dan in NL, maar in Finland en Zweden zijn de prijzen gelijk. Mocht je meer willen weten je kan mij altijd een mailtje sturen. Met vriendelijke groetjes