Reisgenoot voor kampeerreis door Noorwegen

Hallo, ik ben Ronald en 65 jaar oud.

In juli/augustus wil ik een (kampeer)rondreis van een week of vier maken door Noorwegen met de eigen auto en tent.

De route ben ik nog aan het uitwerken, maar deze zal in elk geval beginnen met een oversteek van Hirthals naar Kristiansand en eindigen met een terugreis via Zweden. Op deze manier ben ik al vaker in Noorwegen geweest. In Noorwegen zelf wil ik een aantal plaatsen aandoen, die ik eerder nog niet heb gezien. De bedoeling is om redelijk veel te rijden, maar dit wel af te wisselen met een aantal mooie maar niet al te zware wandelingen.

Normaliter doe ik dit soort reizen in mijn eentje, maar ik zou het wel leuk vinden om deze keer een reisgenote mee te nemen. Voor de gezelligheid, om samen te genieten van wat we onderweg tegenkomen en om de kosten wat te kunnen delen.

Voel je je hierdoor aangesproken en ben je een avontuurlijke ondernemende vrouw tot 65 jaar die kamperen geen probleem vindt, reageer dan gerust.

Mocht je zelf ook suggesties hebben over welke specifieke plaatsen je wilt bezoeken dan kan de route daarop afgestemd worden, geen probleem.

Hallo Ronald, mooie reis voor de boeg dus. Welke plaatsen wil je aandoen en waarom?

Dag Sanne,

leuk dat je reageert op mijn oproep.

Zoals in mijn oproep al aangegeven ben ik bezig een route uit te zetten.
Het uitgangspunt is dat ik plaatsen die ik op eerdere trips door Noorwegen al gezien heb ( redelijk veel van de populaire bestemmingen ) deze keer juist probeer over te slaan.
Inspiratie voor deze reis komt veelal uit de overvloed aan filmpjes op Youtube over specifieke routes in Noorwegen en ander speurwerk op Internet over routes of gebieden die de moeite waard zijn.
In 2022 ben ik tot op de Lofoten gegaan. Dat was bij elkaar ruim 6300 km. Deze keer beperk ik het zeer waarschijnlijk tot het zuidelijke deel van Noorwegen tot Andalsnes - Gjora als meest noordelijke bestemmingen ) .
Om iets meer in detail te treden heb ik een bijlage met het voorlopig plan toegevoegd.
Dit kan nog veranderen en de omstandigheden ter plaatse ( weersomstandigheden e.d. ) kunnen gedurende de reis ook tot veranderingen leiden.
Uitgangspunt is dat het plezierig en relaxed moet zijn.
Mocht je meer willen weten of er wel iets in zien om mee te reizen dan kunnen we wellicht eens onderzoeken of dat haalbaar is. Uiteraard hoor ik ook graag wie je bent, waar jouw interesse meer specifiek naar uitgaat en of je zelf al concrete plannen hebt.

Met vriendelijke groet,
Ronald Zaalberg

(bijlagen)

Route 2025.docx (3.18 MB)