Wie kan mij tips geven over het op alleen op reis als vrouw ( 40 jr) in Zuid Afrika?
Wat kan ik doen en wat kan ik beter niet doen
Wat zijn de leuke bezienswaardigheden, etc…
Niet alleen gaan, maar met een reis gezelschap. Zelf ben ik een Z.A. ganger die heel wat gezien heeft in de afgelopen jaren, de mooie momenten die ik met overleden vrouw heb moge beleven. Maar met wie ga je op dat moment praten om je geluk te delen over wat je gezien heb of is overkomen, weken later in nederland? Voor iemand die afrika niet kent is het alleen reizen af te raden, zeker als vrouw alleen. Ik zou het alleen ook niet durven.
Jan
Hallo Jan,
Mijn verhaal is een beetje anders, want ik heb al een ticket geboekt en ga dan naar vrienden. Gezien zij werken en ik hun niet wil belasten met mijn bezoek van 3 weken, wil ik graag wat ondernemen… wie weet tref ik hier wel iemand die ook in die tijd daar is en samen wat wil ondernemen… ( 19 jan t/m 8 feb)
Hoi Sibaco.
In welke omgeving zal je verblijven?
Land in cape town, waar ik verblijf vind ik niet fijn om hier te vermelden…
Ik wens je veel plezier in Zuid-Afrika.
Dank je wel Remco, zit net jou site te bekijken… interessant!
vrijwilligers werk heb ik ook aan gedacht en ik was al bezig te kijken wat er mogelijk was.
Kan jij mij miss meer vertellen over jullie project?
Hoi Sibaco.
Het Green Kidz Initiative is een kleinschalig project waarbij onze reizigers op een leuke interactieve manier met de kinderen in de township Acornhoek vlakbij het Krugerpark kennismaken. Wij bemiddelen voor het project en verdienen er uiteraard zelf niets aan omdat onze reizigers het programma zelf betalen als ze daar zijn. Wij maken een dagprogramma (voor één of twee dagen) en overleggen wat onze reizigers willen besteden en waar op dat moment behoefte aan is. Denk hierbij aan schoolspullen, kruiden en fruitbomen voor de moestuinen, verf voor de klaslokalen. Nadat de spullen zijn aangeschaft ga je zelf aan de slag met het planten van de groenten en bomen, het schilderen van een klaslokaal, etc, en dat samen met de kinderen. Voor zowel de kinderen als de reiziger is dit een prachtige ervaring. Het mooie van dit project is dat je actief de handen uit de mouwen steekt.
Het klinkt ontzettend leuk! Ben zelf moeder van 2 kinderen dus ervaring genoeg hahaha, ik kan contact via de site opnemen?
Ons email adres staat inderdaad op de website dus mocht je nog vragen hebben dan horen we het graag!
Hallo,
Je kan best allen reizen in z.a. Je moet goed oppassen met reizen, maar dat moet je overal. Openbaar vervoer is hier niet, dus een huurauto is zeker een aanrader.
Veel vrouwen reizen hier alleen en dat kan zeker. Veel plezier!
Groet, Annemieke
Your personal guesthouse and travel.
Ik heb ook alleen gereisd door ZA. Eerst de omgeving van Kaapstad verkend, daarna naar oosten gevlogen. Ik heb veel gebruik gemaakt van de Bazzbus.