Alleen op pad

Hallo allemaal,

Volgend jaar wil ik graag 3 maanden op reis richting China en tibet. Via de trein door Rusland en mongolie wil ik stukken van china ontdekken. 2 probleempjes: a ik ben alleen, dus dacht een groepsreis is misschien een mooie manier om in te komen (nadeel dat deze veelal met het vliegticket aanbieden) dus probleem b ik wil alleen een vliegticket terug

Ik ben een ontzettend leek op het gebied van wereldreizen, alleen bekend in europa.

wie oh wie kan mij voorzien van tips en nuttige informatie om mijn reis zo goed mogelijk vorm te geven?!

Groetjes Rinske!

Bij veel reisorganisaties kan je ook een landarrangement boeken of afwijkende vluchten regelen. Staat het niet op de site, stuur ze dan een mailtje. Ik weet uit eigen ervaring dat het in ieder geval bij Shoestring geen enkel probleem is, en kan me niet voorstellen dat het bij andere organisaties anders zou zijn.

Dat lijkt mij echt een hele mooie reis. De transmongolië express naar china en dan verder.

Er zijn organisatie die de transmongolië express aanbieden en soms is dat zonder vliegtickets of je kunt alleen het landargement boeken. zoek eens naar de transsibirie of transmongolie express als een groepsreis. Als je ze belt is er vast wel wat te regelen dat je een later terug vliegt.

Hallo Rinske

Ik ga ook alleen op stap, maar om een heel andere reden, Ik was al twee maal in China en het is echt het land van mijn dromen gebleken.
Ik heb heel mooie momenten beleefd, maar ook een haal naar moment.
Maar mijn leeftijd en de financiele situatie leken niet ideaal voor nog een reis
maar van mijn broer kreegh ik een verzamelverjaarscadeu en wel een reis van 30 dagen naar China.Ik heb hem helemaal zelf samen gesteld naar wat ik weet over Chine en wat ik dus wel en niet meer wilde zien en dat is geresulteerd in een reias van 30 dagen en 8 stops…de meeste reisbureaus bieden reizen aan van mider dan 30 dagen en zoveel mogelijk stops.
Baoabab bv 30 dagen met 18 stops dat is maar net 1 1/2 dag per stop…
Wat moet je dan nog zien? nee ik heb veel reisbureaus benaderd en of er kwam geen antwoord of weken later een kattebelletje en alleen van passaat in hoofddorp kreeg ik een goede respons en eind september ga ik met mijn 73 jaar heerlijk 30 dagen naar China heen en terug met de KLM en met een stoel in een rij van 2…
ik vermaak me wel ga lekker in de vele kookstudios kookles nemen en lekker
eten en gewoon doen waar ik zin in heb zoals de Pandaberen bekijken.:cheer:

Beertje