Alleen op citytrip

Hoi iedereen,

ik zou graag deze zomer eens alleen op citytrip gaan. Eventjes een paar dagen er op mn eentje tussenuit…
Heeft er iemand ervaring mee… Zo ja, positieve of negatieve… Op enkele korte dagen lijkt het me niet zo eenvoudig om direct iemand te leren kennen maar het lijkt me nogal raar om alleen een restaurant binnen te stappen ofzo… voor de rest maakt het mij niet zoveel uit, maar dat lijkt me toch wel wat lastig :slight_smile:

Groetjes!

Halo, Het zal van je ingesteldheid afhangen. Zelf ben ik vorig jaar één week naar Kiev, dan 5 dagen Berlijn en nog later 5 dagen Amsterdam. Positief ? ja ! Waarom ? De volledige vrijheid, je kan gaan en staan waar je wil, je hoefd geen tijd te verliezen met oeverloze discussies zoals Wat gaan we nu doen ? Nee dat restaurant wil ik niet we zoeken een ander. Je gaat een café of een kerk binnen en je beslist zelf wanneer je buiten gaat. Geld verteer je zoals je zelf wil enz. Negatief ? Ja ook ! Je moet alles zelf bedisselen en je hebt geen of weinig sociaal kontakt. Hoe sta je in het werkelijk leven ? Eenzaat of sociaal aangelegd ? Als ik je raad mag geven . Begin met een stad in een land waar je de taal spreekt en blijf er voor het eerst niet te lang en bereid je dagindeling goede voor. PS Hou je van fotos van steden ? Googel dan eens : josaugust Groetjes en succes

Hoi,

bedankt voor de reactie! Ik ben zelf nogal redelijk sociaal aangelegd. Ik was aan het denken om misschien in een hostel te verblijven. Op die manier kom je altijd wel iemand tegen denk ik dan :slight_smile:
Leuke tip van die foto’s!

Groetjes!

Hallo Tink88

Afgelopen februari ben ik in m’n eentje (vrouw van 21 jaar oud) naar Dublin geweest voor 4 dagen. Het is me heel goed bevallen!
Je voelt je echt vrij. In een land of stad waar je (misschien wel) nog nooit bent geweest. Je kunt zelf bepalen wat je gaat doen en wanneer.
Mensen ontmoeten kan, maar is wel lastiger dan dat je echt gaat backpacken in Indonesie of Australie bijvoorbeeld waar heel veel reizigers zijn. In een stad ben je in je eentje minder snel een toerist die mensen gaat ontmoeten, maar dat hoeft absoluut niet vervelend. Je kunt bijvoorbeeld naar een kroeg gaan of gewoon mensen aanspreken.
Zo doe ik zelf ook aan couchsurfen. Het is ook een mogelijkheid om op couchsurfen te kijken of er activiteiten zijn waar je naar toe kunt gaan. Ook kun je iemand uitnodigen om mee koffie te gaan drinken of je de stad een beetje laat zien.
Aanrader dus!

Nou, succes er mee!

Groet,

Britt