Hee hoi!
Binnenkort ga ik voor het eerst alleen op reis, en wel naar het schitterende Vietnam
Ik heb 3-4 weken de tijd, en het liefst ga ik in november of december. In die periode wil ik vooral veel mooie natuur en cultuur zien (misschien te veel…?), sfeer proeven, lekker eten, mensen ontmoeten en ontspannen. Ook wil ik mijn PADI halen. Ook wel handig om te weten: ik ben 28 en vind het heel leuk om met medereizigers op te trekken, maar wil mijn reis daar niet vanaf laten hangen.
De afgelopen weken heb ik al wat rondgeneusd hier op het forum, en word helemaal enthousiast van alle goede tips die jullie geven. Voorzichtig heb ik een concept reisschema gemaakt, en ik ben heel erg benieuwd wat jullie daarvan vinden en heb ook een aantal specifieke vragen waarmee jullie me hoop ik kunnen helpen. Eerst het schema:
1 aankomst Hanoi
2 Hanoi
3 Hanoi > Mai Chau
4 Mai Chau (trekking en homestay)
5 Mai Chau (trekking en homestay)
6 Mai Chau > Ha Long Bay
7 Ha Long Bay
8 Ha Long Bay > Hué
9 Hué > Hoi An (Easy Rider Tour)
10 Hué > Hoi An (Easy Rider Tour)
11 Hué > Hoi An (Easy Rider Tour)
12 Hoi An
13 Hoi An > Ho Chi Minh
14 Ho Chi Minh
15 Ho Chi Minh
16 Mekong Delta
17 Mekong Delta
18 – 23 Phu Quoc (duikbrevet halen)
24 Phu Quoc > Ho Chi Minh
25 Ho Cho Minh > Hanoi
26 Hanoi > Amsterdam
En dan nu mijn vragen:
[ul]
[li] Wat vinden jullie overall van het schema? Advies om het evt. heel anders aan te pakken is zeer welkom.[/li][li] Ik ben nog niet helemaal thuis in het vervoer binnen Vietnam, en hoeveel tijd dat in beslag neemt. Heb ik het te krap genomen of lukt het wel binnen deze tijd?[/li][li] Ik ben bang dat ik teveel locaties in te weinig tijd wil stoppen, wat denken jullie?[/li][li] Het zou wel fijn zijn als het lekker weer is, vooral op Phu Quoc. Is half november tot half december daarvoor een goede reistijd?[/li][li] Ik lees her en der dat één dag Ha Long Bay in principe genoeg is. Hoe denken jullie daarover? [/li][li] Op mijn lijstje staan ook nog Dam Mon, Phong Nha, Can Gio, Cat Ba, Can Dao en Mui Ne. Denken jullie dat één van deze nog ergens in mijn schema gestopt kan worden? Of moet ik daarvoor echt nog een keer naar Vietnam?[/li][li] Vinden jullie de Easy Rider tour tussen Hué en Hoi An de moeite waard?[/li][/ul]
Het is een heel verhaal, hoop dat jullie de tijd kunnen vinden om me te helpen!
Alvast heel veel dank ![]()
Groetjes,
Fay