Dat kan je zo duur maken als je zelf wil. Je hebt er genoeg supermarkten, de 24/7 winkels hebben altijd wat warms te eten en de McDonalds heeft er 100 yen knallers . Water krijg je overal bij en de ramen(noodles) zijn ook goedkoop. Je hoeft absoluut geen tientallen euro’s per dag uit te geven als je dat liever uitspaart.
is uitgaan in de avond af te raden in m’n eentje?
Nee, dat is juist een aanrader. Ben in erg toffe clubs geweest in Tokio en Osaka. Wel prijzig (zowel entree als drankjes) en dat was toen de yen laag stond.
de hostels hebben een dagprijs, meerdere dagen boeken geeft geen korting.
Ik kan je de K’s house keten aanraden, zij hebben een constante kwaliteit en goede service.
Kijk maar eens in de reviews, locatie is ook praktisch.
Als je 17 dagen hebt zou ik persoonlijk voor 2 (of 3) hostels kiezen verspreid over Tokyo, zodat je je reistijd voor dagtripjes wat kunt beperken en ook omdat elke wijk een eigen sfeer heeft, juist die variatie maakt Tokyo interessant.
Bedankt voor de tip heb ff gekeken en idd goede reviews
Nu nog ff kijken welke beschikbaar is, maar bedankt! En ga idd denk ik
voor 3verschillende hostels, lijkt me leuk ieder in een andere wijk
Balen…kan die site niet bekijken op m’n telefoon(heb geen computer hihi)
Maar las wel dat 1van de beste clubs van Tokio moet zijn
Dus dat word vast en zeker een feestje pakken daar :D…gaan jullie ook?
good to know van die 24/7 winkels hihi…en yenknallers zijn altijd goed! mooi kan ik iig daar geld op besparen en hou ik meer over voor het shopgebeuren
Heb je mss ook namen van enkele toffe clubs in tokio? En enig idee tot hoe laat de metro’s rijden ivm teruggaan na het uitgaan naar m’n hostel? Want waarschijnlijk verblijf ik in een hostel dat ongeveer 30min van Roppongi, Shibuya en Shinjuku zit. Of vanaf hoe laat ze weer gaan rijden, dan moet ik maar ff doorhalen
Ageha is inderdaad een bekende. Ik ben in Tokyo alleen naar de Womb geweest, volgens DJ Mag was dat de op één na beste club ter wereld, maar ik vond hem stukken toffer dan de #1 (Fabric in Londen). Daar draaide toevallig die avond ook een Nederlander (Michel de Hey). De metro’s stoppen al vrij vroeg met rijden, geloof rond 12 of 1 uur. Maar ze rijden weer vanaf 5 uur 's ochtends dus dan wandel je net de club uit . Voor de rest zal je simpelweg nooit hoeven wachten op de metro, aangezien ze om de paar minuten komen.
Volgens mij was dat de enige keer dat we even moesten wachten, met tig passed out japanners om ons heen. Je kan ook altijd nog wat gaan drinken of eten in de tussentijd. Het openbaar vervoer is het laatste waar je je druk om hoeft te maken daar. Om maar een voorbeeld te geven: vlak na de aardbeving/tsunami maakte een Japanse kennis van mij een tussenstop op Schiphol. Ze vertelde me dat het vervoer in Tokyo enorme problemen had: ze moesten nu wel een kwartier wachten op de trein.
Verder is het voor mij alweer een tijdje terug, was in 2008 in Tokyo en in 2009 in Osaka/Kyoto. Ben nu alweer een ouwe man van 26
Ageha is een toffe club, hoewel ik er maar 1x geweest ben en al zo’n 6 jaar geleden. Ik herinner me dat het op een soort bedrijventerrein was. Er was dus weinig anders te doen in de directe omgeving, ga dus niet te vroeg erheen.
Op de Iphone en Android app van HyperDia | Route Search in Japan. kun je de vroegste en laatste mogelijkheid van de dag selecteren voor je treinroute. Op de website zelf heb ik die optie niet kunnen vinden. De IPhone app is maar 30 dagen gratis, dus installeer die pas vlak voor vertrek.
We zijn net terug van 2 weken Japan.
Mijn mening is dat iedereen in zijn eentje naar Japan kan, zonder enige angst. Wat een veilig en goed georganiseerd land .