Alleen naar Bali

Hoi allemaal,
8 september vlieg ik naar Bali, Ik ga tot en met 23 september. Ik zou samen met mijn vriend gaan, maar helaas gaat dit niet meer door.

Omdat de meeste mensen in september naar school moeten, wil ik alleen gaan.
Ik heb een vlucht en hotel in Seminyak.

Is het goed te doen alleen? Ik heb nog nooit alleen gereisd, dus vind het erg spannend!!
Ik wil lekker op het strand liggen, maar ook leuke dingen doen/zien!

Alles is welkom!

Groetjes,
Nathalie

Goed dat je gewoon gaat! Bali in je eentje is prima te doen, ik ben vaak alleen op Bali geweest. En over een paar dagen ben ik er weer :wink:

Op het strand liggen kan prima, en op elke straathoek kom je wel mensen tegen om dingen mee te doen. Tourtjes zijn soms iets lastiger in je eentje, maar je kan vaak ergens aansluiten. Of je huurt voor een paar tientjes een auto met chauffeur.

1 like

Beetje afhankelijk van welk strand je kiest om te gaan liggen, kun je - zeker in mid- en laag-seizoen - als vrouw alleen al gauw ERG veel en (soms) vervelende aandacht van de lokale beach-boys krijgen. Maar, even melden bij de strand-politie en dat is dan zo voorbij.

Gewoon lekker gaan, en let even op bovenstaande waarschuwing. Die beach cowboys kunnen hardnekkig zijn (moet niet ) als je een gepast antwoord in het Basa Bali geeft, Indonesisch ook goed.

Fijne vakantie en geniet van Bali

Dank jullie wel voor jullie reactie!
Ben blij dat het goed te doen is om alleen te gaan!

Ik was al bang dat ik mijn vakantie niet door zou laten gaan! Mocht ik nog iemand vinden die mee wilt, is dat altijd mooi meegenomen!! Maar alleen gaan is ook wel weer een uitdaging!

Nathalie,

Je vindt zo snel contacten, maar let op met drugs, dat is hier in het Zuiden een probleem geworden.
De straf die je krijgt als ze je snappen met dat spul… een heeeele lange vakantie of nog erger.

Als je vertrekt vanaf Schiphol, geef Amsterdam een groet van mij. Ik kom daar nl niet meer=eigen keus.

Hoi Paulana,

ik zal Amsterdam de groeten doen namens jou.

Dank jewel dat is lief van je

Even een vraagje over alleen reizen in Bali:
Hoe kun je dit het beste doen met accommodatie boeken, want ze hebben daar niet, zoals in Australie, hostels met dorm rooms (of nouja een paar hostels hebben dit, maar ik heb gezocht voor accommodatie in Ubud en daar was dit erg moeilijk te vinden). Hierdoor moet je algauw dubbel betalen, hoe kan ik dit het beste oplossen?
Kusjes

Prijzen zijn per kamer, niet per persoon. Heel af en toe zijn er single rooms, maar meestal zit je inderdaad in een double room. Je bent dus meer geld kwijt dan wanneer je samen reist.

Maar… Als je niet perse een kamer met AC wilt in een mooi hotel met zwembad, dan lukt het op zich om kamers te vinden van minder dan 100.000 rp. Je kan dus een kamer in je eentje hebben voor ongeveer 8 euro, en dat is waarschijnlijk goedkoper dan een dorm in Australië.

1 like

Hoi Lian,

ik vind het zowiezo lastig om hier over te kunnen meepraten. Dit wordt voor mij gewoon een vakantie, dus ik heb de luxe genomen om in een hotel te verblijven.
Misschien is het optie om te gaan couchsurfen? Dit is bij lokale mensen op de bank overnachten voor een klein bedrag.

Sorry dat ik je hier verder niet mee kan helpen.

Groetjes,
Nathalie

Hai Nathalie, je wil eventueel overnachten bij de locals, klik dan eens op deze link, ik heb met deze mensen heel goede ervaring mee.

Hoi,

Als je in Bali een persoonlijke chauffeur zoekt … kan ik jou de onze adviseren !
Gede Tito heeft ons voorbije maand een geslaagde tour gegeven tegen een heel eerlijke prijs en heel correct en aangename gast !

Hier zijn gegevens :

Gede Tito Sanjaya
+62-812-376-8870
bali_island_tour@yahoo.co.id

of zijn website : www.bali-taxi.webs.com.

Geniet van de trip !
Dirk

Reizen in Bali is prima te doen. Leuk juist je maakt eerder contact met de mensen en onveilig heb ik me nooit gevoeld.

Eenpersoonstarieven worden wel gehanteerd bij Ubudbungalow in Ubud (hun kopje tarieven op hun website doet het even niet maar je ziet het wel staan onder het kopje reserveringen, heb er al een mailtje over gestuurd, ik was er vorig jaar, heel leuk daar)

Ook Mas bungalows in Lovina hanteerd 1-persoonstarieven http://www.masbungalows.com/nederlands/nederlands.htm voor 1 persoon is dat E 15,-

Reizen tussen de plaatsen waar ik overnachtte alsmede de uitstapjes deed ik via Perama shuttlesbus van Peramatours. Heel makkelijk en niet duur.