alleen naar Bali: rondreizen en relaxen

Ik zou graag in februari 2013 voor ongeveer drie weken naar Bali gaan. Als vrouw alleen.
Ik wil graag rondreizen, maar ik wil liever niet met een groepsreis omdat ik dan het idee heb dat je geleefd wordt en dat je elke dag om 5 of 6 uur op moet staan, uuuuren in een bus zit en weinig momenten voor jezelf hebt om nieuwe mensen te ontmoeten etc.

Ik zou dus graag alleen rondreizen en de laatste paar dagen relaxen aan het strand (of tussendoor) maar ik weet niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken. Ik denk dat het verstandig is om voor de eerste paar nachten iets te boeken en van daaruit te gaan reizen. Maar hoe zit het met een accommodatie zoeken tussendoor? Vervoer? Is dit allemaal makkelijk te doen? Kun je makkelijk overal een slaapplek vinden (betaalbaar)? Of is het misschien handiger om voor de hele 3 weken een voordelige accommodatie als basis te zoeken en van daaruit dagtrips of 1-2 daagse trips te maken en dan steeds weer terug te keren naar deze “basis”?

En waar is het leukst als vrouw alleen om de “basisaccommodatie” te boeken? Ik wil wat rust maar ook wat vertier en strand in de buurt…en is alleen Bali voor 2,5 a 3 weken te lang?

Hopelijk kan iemand mij verder helpen want ik kom er even niet meer uit…:paranoid:

Als je rechtsboven deze vraag intikt in het zoekvenster dan vind je heel veel informatie over wat waar te doen is en waar je kan slapen.

De meeste mensen blijven minder dan 2,5-3 weken in Bali, maar je kan het prima als basis nemen. Mocht je je gaan vervelen, dan kun je door naar de Gili eilanden en Lombok, of misschien wel naar de Bromo en Ijen vulkaan op Java. Dit kun je ter plekke erg makkelijk regelen. Ook accommodatie kun je prima daar boeken.

Reizen als vrouw is geen enkel probleem op Bali. Ik heb het zelf ook vaak gedaan (ik heb er zelfs een tijdje gewoond).

1 like

Hoi Jenny, dank voor je reactie!
Ik weet dat er al heel veel info te vinden is, maar ik zie door de bomen het bos niet meer zo goed…
Ik weet dat het als vrouw alleen prima te doen is, alleen vroeg ik me af in hoeverre het slim is om 1 (goedkope) basis te hebben en van daaruit te reizen of je rugzak te pakken en gewoon verder te gaan. Gili eilanden, dat is de moeite waard blijkbaar…?

PS: ik heb je site even bekeken, staat ook veel info op…leuk!

Als je van je vanuit een basis rijdt ben je langer onderweg. Ik zou dat niet doen.

Je moet voor jezelf een goede balans vinden tussen reistijden en iedere keer je rugzak inpakken.

Zoveel mensen, zoveel wensen. Gewoon lekker doen wat goed voelt voor jou.

Zoek uit wat je ongeveer allemaal wilt doen en maak een grove planning , dan leg je voor de eerste 2-3 dagen een logie vast zo dat het het ginder een beetje kan verkennen en de rest vd logie’s doe terplaatse .

Ik raad de meeste mensen als ze de eerste keer naar Bali gaan Villa adinda aan , dit is een Belgisch koppel wat goed op de hoogte is over Bali en die u zeker raad gaan geven voor de rest vd reis .

Ik zou zondermeer de raad van Jenny aannemen ,hoewel ik hier woon maar dat is anders, reizen doe je dan niet echt veel meer.
Jenny komt zeker 1 x per jaar naar Bali, en zij kan je wellicht ook tips geven over accomodaties. Ik hou niet van ophemelen , en dat weet Jenny ook wel ,maar als iemand ervaring heeft met reizen op oa Bali is zij het wel!!
Ik kan dat ook maar dan in Oost-Bali en wil je onder de “jeugd” of gemixt.

Ik heb zelf het idee dat de meeste mensen alleen naar Jimbaran komen om vis te eten, en dat er buiten etenstijd niks te doen is. Maar om eerlijk te zijn ben ik er zelf ook nooit overdag geweest, dus misschien vergis ik me.

Hoi, voor vervoer raad ik je Perama Tour aan (http://www.peramatour.com/) Zij bieden shuttle diensten aan over het hele eiland met de bus (zelf ook gebruik van gemaakt en goede ervaringen mee), daarnaast kunnen ze eventueel ook een vlucht naar Lombok voor je boeken. Ik zou zelf 1,5 week op Bali spenderen en dan een week naar Lombok gaan en dat combineren met Gili Trawangan (echt bounty eiland, en ligt dichter bij Lombok dan bij Bali). Wat betreffende accommodatie… tja ik ben meestal wel iemand die vooruit boekt… ook met name omdat alle value-for-money hostels redelijk snel volzitten. Je kunt ook op de bonnefooi gaan maar ik weet niet wat je dan tegenkomt. Ik heb voor hostels vooral de LP geraadpleegd, hostelworld.com reviews en tripadvisor.

Wat noem je een value for money hostel? Ik heb zelfs in het hoogseizoen altijd wel een kamer in de prijsklasse die ik wil? Moet ik wel zeggen dat ik voor vrij goedkoop en schoon ga, eigen badkamer, 200.000 - 300.000 rp.

Het zuidelijke schiereiland van Bali, Nusa-DuaUluwatuJimbaran, heeft veel bezienswaardigheden die voor een groot deel nog niet bekend zijn in de toeristische media. Mensen die van stilte en natuur houden zijn in het zuiden helemaal op de juiste plek, vele bounty eilandachtige secret beaches en een onderwaterwereld waar Nemo en zijn vriendjes veelvuldig voorkomen.

Zelfs hele goedkope accommodaties voor backpackers zijn hier nog volop te vinden.

Zelf worden wij als B&B door veel gasten gebruikt als start en vertrek lokatie gezien onze gunstige ligging vanaf het vliegveld.

Warme groet,

Marcello

Ik weet dat er veel te doen is in zuid Bali :wink:

Ik weet nu even niet of ik twee draadjes over dit onderwerp door elkaar haal, zo ja, sorry.

Ergens stond dus een vraag van iemand die Sanur te rustig vond. Die persoon raad ik aan om niet in Jimberan te verblijven. Wil je echter een prachtige omgeving, dan is Jimberan zeker een goede optie.