Alleen Naar Alanya.. Nog meer mensen?

Hoi Tamara,

Welkom hier en zoals Dianam je ook al verteld heeft, kom eens kijken op het tlk topic, hier kletsen we gezellig een eind weg en kunnen we elkaar steunen en je kan altijd binnenvallen en alles melden en vragen.

Natuurlijk mag je alles vragen, geen probleem, er zijn hier ook veel mensen actief dus alles onthouden zal lastig zijn.
Mag ik jou dan ook vragen hoe oud jij bent, hoe lang je hem al kent en of je voor de eerste keer terug bent geweest? Deze 2 weken was je gewoon met hem samen? Woont hij altijd in Alanya of komt hij eigenlijk ergens anders vandaan?

Ik heb mijn vriend eind mei/begin juni dit jaar leren kennen dus in Alanya. Hij werkte daar en ik was met een vriendin op vakantie en ik was op dag 2 ofzo al verkocht, we hebben dus hele leuke week gehad. Daarna hebben we iedere dag contact gehouden en ik ben dus vorige week hem voor het eerst op gaan zoeken. Hij woont nu gewoon in Kayseri (midden Turkije), daar ben ik dus ook heen geweest. Het was geweldig, ook de familie.
Het is zeker erg lastig allemaal, maar ook voor hun. Gisteravond bijvoorbeeld wou hij me eigenlijk niet op de webcam zien omdat hij me gewoon liever face tot face wil zien. Maar wij spreken elkaar echt heel erg vaak en ik wil zo snel mogelijk weer die kant op, zelfs zijn zusjes missen me echt.

Hebben jullie ook echt iedere dag contact?

DIenan,

Dank je voor je reactie, ik zal het eens doorlezen, maar vind het zo raar om midden in iedereens gesprekken te springen, de meeste van jullie kennen elkaar al langer. Maar inderdaad ben net 3 wkn terug en voelt als 2 jaar geleden, terwijl mijn vriend het idee heeft dat ik gister pas vertrokken ben. Hoe lang ben jij al bij je partner en heerlijk dat je zo snel weer naar hem toegaat!!! Ik ga waarschijnlijk pas weer in maart:frown:. Maar ben blij voor jou. :vak01:Lekker hoor ben stinkend jaloers haha

groetjes Tamara

Hai Travel 83,

Ik heb hem 12 augustus dit jaar ontmoet, op de laatste dag dat ik 3 uur later opgehaald zou worden naar Antalya. Natuurlijk wel eerder die week gezien, maar dacht dat het een onwijze player was, Verkeerde indruk.
Ben 15nov naar hem in Alanya geweest, hij woont totaal ergens anders tegen de grens van irak. Vandaar dat we alletwee lang gingen reizen om elkaar weer te zien. We hadden een appartement gehuurd waar we heerlijk 2 wkn samen waren. Voor die tijd 3 mand gebeld. Elke dag zo’n beetje. Nu nog steeds om de dag, want hij is druk met werk.

Ik ben 32 jaar en in mijn leven nog nooit zo verliefd geweest, wel eerdere langere relaties gehad, maar dacht altijd dat ik verliefd was, maar blijkbaar nooit echt.

Wat leuk dat jij al zijn familie hebt ontmoet… Ik heb ze wel aan de telefoon gehad, maar dat is helemaal moeilijk want dan kan je niet met je handen praten om iets uit te leggen.

Logeren jullie dan ook echt bij hem thuis? En hoe doen jullie dat dan, want ik weet dat als ik naar hem ga ik bij zijn zussen slaap ipv bij hem haha en daar zit ik niet echt op te wachten als ik maar een week naar hem toega.
En iedereen snapt wel waarom…

Ik moet zeggen dat ik het heel leuk vind om met iedereen te kletsen en te lezen hoeveel mensen in deze situatie zitten. In mijn omgeving ben ik de enige. Wel is iedereen super blij voor me, vinden het fijn dat ik nu eindelijk een goede jongen heb gevonden. Alleen een beetje ver…

groetjes Tamara

Hey Tamara , al het goeie komt van ver !!!

Hier kan je altijd terecht dat is het mooie ervan en iedereen weet waar je het over hebt , iedereen zit in hetzelfde schuitje.

Zag nu pas je vorige post hihi… Ik heb R leren kennen in sept , nu ga ik 20jan terug voor twee weken en dan hebben we een hotelletje geboekt in Alanya. Voor de rest spreek ik hem bijna elke dag op msn… altijd effe seinen de hele dag door…

Hi Tamara,

Dan heb ik heb je verhaal wel snel al in ander topic gelezen. Ik vind het wel knap dat jullie elkaar weer hebben opgezocht terwijl jullie elkaar eigenlijk maar drie uur echt hebben meegemaakt. maar gelijk beide energie in moeten steken omdat ook hij moest reizen.
Zijn familie weet er dus ook van. Wel fijn dat je die ook al hebt gesproken.

Voordat ik heen ging had ik al een paar keer met zijn moeder via de webcam en msn gepraat en ook met zijn zusjes. Zijn moeder zei ook dingen tegen me waardoor ik wel wist dat het goed moest zitten en dat ik dus echt daar terecht kon om te overnachten, anders had ik het denk ik niet gedaan.
Ik moet ook zeggen dat ik er geen moment spijt van heb gehad, familie hoort er daar nu ook eenmaal bij en we hebben ook onze momenten samen gehad. Het was gewoon in 1 woord geweldig. En ik mis alles en iedereen.
Ik ben dus inderdaad echt daar in huis geweest. De eerste 2 dagen en nachten waren we gewoon samen, zijn moeder en zusjes waren toen nog bij oom en tante in dezelfde stad. Dus dat was wel erg prettig geregeld. Daarna dachten we inderdaad we apart zouden moeten slapen, maar zijn moeder heeft de hele week haar slaapkamer en bed aan ons afgestaan, dus helemaal top!
Wij denken dat zijn moeder waarschijnlijk denkt dat we ons verder netjes hebben gedragen zeg maar :wink:
Ik vond het echt heel leuk om daar het echte leven mee te maken en overal mee heen te gaan en alles en iedereen te zien, nu heb ik er echt een goed beeld van. Iedereen is zo open, hartelijk, gastvrij en liefdevol. Allemaal hun best doen om engels te praten, we zijn gewoon met vrienden dingen wezen doen, dus bij hun namen heb ik nu ook allemaal een beeld.
Zijn familie is wel erg modern als ik andere verhalen hoor, dus dat scheelt ook wel. Er werd ook niet raar opgekeken als we om 2 uur ’ s nachts binnenkwamen en ik kon ook gewoon een sigaretje met zijn moeder roken.

Ik herken jouw gevoel wel, ik heb ook nog nooit eerder zoiets sterks voor iemand gevoeld.
Gelukkig is iedereen in je omgeving ook erg blij voor je en ja dat het ver weg is, daar hebben ze gelijk in. Alleen helaas doe je er zo weinig aan he!
Gelukkig weet je al zeker dat je in maart in ieder geval terug kan en hebben jullie 2 weken volop van elkaar kunnen genieten.

Ik kijk ook al echt uit naar de volgende keer, wij spreken elkaar een paar keer per dag, is ook niet goed, maar we kunnen gewoon even niet anders. Ik heb ook toen ik daar was van die meiden allemaal sieraden als aandenken meegekregen. Van hem kreeg ik nog een horloge in de auto, met zijn moeder ben ik wezen winkelen en daar kreeg ik een trui van. Verder heb ik ook van hem zijn legerketting met het plaatje met zijn gegevens en legernummer erop meegekregen, deze moest ik altijd bij me dragen onder mijn kleding.
Ik merkte heel erg dat heel bijzonder was dat er voor het eerst het/een meisje van hem in huis was.

Zo het is nu zo een verhaal geworden dat ik iedereen wel hierheen kan verwijzen die wilt weten hoe het was!!!

Heb ik goed begrepen dat hij nu in of bij Irak gaat werken?

Verder moet je echt gewoon ons kletstopic binnenvallen hoor! Dat doen wel meer mensen en misschien lijkt het zo alsof we elkaar al langer kennen, maar er zijn ook zat meiden tussen die nog maar net actief zijn. Dus echt geen probleem!

He Travel 83,

Bedankt voor je mooie verhaal.
Ja we hebben 2 uur met elkaar gesproken en toen moest ik echt gaan, ging weg na telefoonnummers te hebben gegeven en een kus op de wang. Toen ik in de taxi zat kreeg ik telefoon van hem, wat ik met hem had gedaan?? Ik dacht nog dat doet hij natuurlijk bij iedereen… Maar in Nederland aangekomen bleven we contact houden en natuurlijk was het in het begin koetjes en kalfjes, maar het werdt steeds serieuzer en kwam erachter dat hij helemaal geen player was.

Vandaar dat ik 3 maanden later in het vliegtuig zat. En wat familie betreft iedereen weet het, zijn zus had wat voor me gemaakt, maar dat was hij vergeten mee te nemen, wel heeft hij met zijn moeder en zussen een ketting voor me gekocht.
Maar wat fijn dat jullie bij elkaar konden zijn, en ja ze denken zeker dat jullie gewoon liggen te slapen haha. Ook heel speciaal dat je het eerste meisje was.
Bij mijn vriend spreekt niemand engels. Een aantal zussen spreken Turks, maar de rest koerisch. Maar goed ik spreek het geen van beide.

En ja hij gaat nu donderdag in Irak werken, voor 3 maanden tot dat ik kom. Ik vind het maar niks! Maar ja de helft meer verdienen en minder werken snap ik ook wel.

Als jullie elkaar spreken doen jullie dat met de telefoon of computer?
Wij bellen nu om de dag vanwege kosten, maar soms is het dan wel 3 keer op een dag haha.
Hoe reageren de mensen bij jou? En heb ik al gevraagd hoe oud je bent?

groetjes Tamara

Hoi Tamara,
zie dat je nu ook op tlk bent, heel goed!
Huhm Koerdisch praten helemaal lastig…
Bij sprak ook bijna niemand goed engels, maar met zijn zusjes kwam ik wel echt een heel eind, soms even anders formuleren of 1 turks woord ertussen door.
Maar dat komt vanzelf allemaal wel goed.
Wat leuk dat zijn familie gelijk ook van alles voor je had meegegeven, dan voel je je wel speciaal he.

Met bellen moet je inderdaad een beetje op de kosten letten, daarom heb ik nu ook 3 nummers in gebruik, haha. Oh ja een evn niet omdat ik niet kan opladen. (zit in koffer)
Het verschilt heel erg per dag hoe vaak ik hem spreek, maar er gaat echt maar zelden een dag voorbij dat ik hem maar 1 keer of niet spreek. Maar we bellen dus en hij kent ondertussen mijn tijden wel dat ik thuis ben dus in het weekend in de ochtend en avond op msn en verder doordeweeks wacht hij meestal eind van de avond op me totdat ik bij paard vandaan kom en dan ook op msn.
Ik ben 25 en hij 24.
De mensen reageren steeds positiever eerst dacht iedereeen dat ik geflasht zou worden, dat is nu wel over.

oh heb je nog steeds je koffer niet terug? Las over je kleding crisis. Moet ik echt niet aandenken…
En ja 3 telefoons komt me bekend voor 1 prive, 1 werk en 1 voor m. Ik heb speciale telefoonkaart want anders kan ik het niet in de gaten houden. Zeg iedereen heeft het over seinen??? Is dat gewoon 1 x overlaten gaan en jij ook???
Ben een beginneling he houdt daar rekening mee haha.
Gelukkig heb ik daar geen last van dat mensen dat zeggen, misschien denken ze het, maar spreken het niet uit. en idd het is heel speciaal dat ze wat voor me maken, maar echt onwijs lomp van m dat hij het vergeet. mannen…
Bij mij zit er meer leeftijdsverschil, maar mannen zijn snel volwassen daar, niet te vergelijken met ned mannen.

Tipje, met een lebarakaart bel je voor 14 cent per minuut en een smsje komt je op 9 cent.

@jik bedankt voor de tip. Ik heb een lycakaart.
@Tamara Mijn koffer is nog niet terug, maar als het goed is moet die inmiddels wel op schiphol zjn gearriveerd. Wij doen niet aan seinen, ik denk de hele dag aan hem, moet ik dus de hele dag seinen en hij ook, haha. Nee maar ik spreek hem vaak genoeg. En ik weet dat hij mij heel erg mist en hele dag aan me denkt, aangezien wij elkaar zeker iedere dag spreken seinen we niet. Maar dat is inderdaad gewoon kort overlaten gaan.
Gelukkig worden de reacties van mijn omgeving steeds minder negatief.
Maar zeker jammer dat hij het vergat!
Ben met je eens dat ze sneller volwassen zijn.

@travel, nou eindelijk mocht ook wel eens, en ja ik weet dat je veel contact heb met je liefje, maar bedankt nou weet ik wat seinen is, weten alle turken dat ook?
Nu ff niet maar voorheen liet hij hem ook wel eens overgaan en dan dacht ik oh geen beltegoed ik bel hem wel even en dan had hij soms geen tijd en dan zouden we s’avonds bellen, maar misschien was dat ook wel seinen… Maar idd dan kunnen de hele dag rinkelen haha.
Ik heb gt mobile, dat is 22 cent naar mobiel, dus misschien in de toekomst toch maar overstappen.

Ik zou eigenlijk niet weten of alle turken dat ook snappen, seinen, maar dat zal haast wel.
22 cent ja denk dat lyca of lebara goedkoper is. maar misschien wel hetzelfde hoor.
Ik hang ondertussen al een uur in de wacht bij schiphol, maar weet niet hoe mijn tel op luidspreker werkt.

@travel, oh dan gaan je kosten ook lekker omhoog als je zo lang moet wachten… Heb je een nieuwe telefoon omdat je dat niet weet? Je woont toch dichtbij? Kun je er niet heen rijden?

Ik was met de huistelefoon aan het bellen en had geen zin om wat te proberen omdat ik dan was per ongeluk op te hangen. Woon wel dichtbij maar eerst parkeren dan daarheen, zit ook achter de douane, dus schiet niet op en dan nog betalen om te parkeren. Maar ik ben er inmiddels doorheen en krijg hem vandaag terug!

@travel nou gelukkig maar, helaas betekend dat weer wassen…

Tamara, elke Turk weet wat seinen is…in Turkije betekent iemands telefoon 1x overlaten gaan…ik denk aan je!

@eenelfje,en dan sein je 1x terug neem ik aan?

@Eenelfje, nou de mijne niet hoor, hij rinkelt één keer en dan doe ik het terug of als ik denk, ‘laat ik eens 1 keer overgaan’ dan blijft hij bezig, bij hem betekent dat , bel me terug!! haha
Maar ik ben dan eigenwijs, en rinkel gewoon terug! Totdat ik zin heb om te bellen!( de rekening voor mij nemen dus) :wink: