Er staan hier al wat topics over inentingen maar kon zo snel even eentje niet vinden met mijn vraag.
Is het nodig om naast Hepatitus A ook een prik te halen voor DTP? Deze wordt ook aanbevolen las ik. Ik ga waarschijnlijk naar Marmaris voor 11 dgn in augustus…ga niet het binnenland in ofzo. Hepatitus A lijkt me toch wel verstandig ivm de hygiëne…en ja liever een prikje dan daarvan ziek worden.
Wat vinden jullie ervan? Of wat hebben jullie gekozen of juist niet?
Ik heb ALLES!!! Mn verzekering vergoed het meeste(75% geloof ik, of totaal als ik naar een bepaald centrum ga) en waarom het risico:
We sluiten alle soorten verzekeringen af, auto’s kunnen niet veilig genoeg en airbags moeten er tig inzitten, overal sloten op en bedrijven om onze huizen te bewaken: MAAR… zodra gaat het om onze gezondheid en men vraagt zich af of het nodig is:
D(iffterie) T(etanus) P(olio) Allemaal dingen die met drinkwater, hygiëne en voedsel overdraagbaar zijn is echt nodig(en ook makkelijk je Tetanus heb je dan weer voor een flinke poos.
Ik heb zelfs Hep B!
Wat betreft het verhaal: Ik ga het binnenland niet in: Heel veel mensen die werken in het toeristengebied KOMEN uit het binnenland. Ik zeg niet dat iedereen ziek is, integendeel, maar ze kunnen de besmetting wel meenemen.
Nogmaals: Wat is 1-2 prikjes ten opzichte van je gezondheid!!!
Ja precies, gezondheid voor alles! Ik heb nu ook DTP, hep a maar ook hep b gehaald. Deze adviseerde zij mij ook dus heb de cocktail enting maar genomen. Wel iets duurder maar goed…
En moet de dag voor vertrek nog terug voor herhaling en over een half jaar ook. Voor de beide hep dan. Dan ben ik 25 jaar (hep a) en levenslang (hep b) beschermd. Dacht dat is wel makkelijk. Ik krijg idd een vergoeding, de helft ongeveer, ligt aan je aanvullende verzekering
Beter voorkomen dan genezen zeggen ze toch altijd!
Ik heb altijd zonder vaccinaties gereist, nooit wat van gekregen… Nu sinds ik naar Azie en Afrika geweest ben heb ik wel ook alles… En voor 15 jaar (ofzo)
En zoals Beppie ook al zegt, als je verzekering het vergoed, waarom zou je het dan niet laten doen!
wij gaan ook naar Turkije
en heb ook de prikken gehaald hepatitus a+b en dtp
en waarom niet als je het toch vergoed krijg van de zorgverzekering
het is voor je eigen gezondheid