Alleen door Thailand: do or don't?

Hallo,

Ik zit erg in dubio, en hoop dat jullie me daar een beetje bij kunnen helpen.

Ik sta op het punt een retourtje Bangkok te boeken, maar ik twijfel nog. Het lijkt me aan de ene kant heel gaaf om Thailand te ontdekken en het allemaal in mijn eentje te fixen. Aan de andere kant is alleen ook maar zo alleen…

Even de feiten op een rijtje (zoals die in mijn hoofd zitten dan, haha):

Voordelen:

• Thailand zien en ontdekken (heel belangrijk!)
  • Nieuwe mensen leren kennen
  • Mezelf uitdagen/ontdekken wat ik kan en wat niet

Nadelen:

• Niemand om het mee te delen
  • Niemand naast je die er is als het even tegen zit (bus/trein gemist, ziek ed)
  • Enzovoorts…

Nu mijn vraag aan jullie: wat zijn jullie ervaring met alleen reizen door Thailand? Ik ben iemand die redelijk makkelijk contact maakt, maar hoe moet die contacten voor me zien? Ik ben bijvoorbeeld gewend om met een partner/familielid weg te gaan, dan hoef je er niet over na te denken wat je 'savonds gaat doen; je kletst wat, doet een spelletje, leest wat, daar heb je dus geen anderen voor nodig. Maar ik was niet van plan om mijn 3 weken door Thailand elke avond alleen door te brengen. Maar hoe makkelijk vind je aansluiting bij anderen? Om een stukje mee te reizen, wat mee te eten of om een avond door te komen?

En zit ik wat dat betreft in het goede seizoen (9 okt tm 28 okt)? Een andere periode is niet haalbaar ivm het volgen van een opleiding.

Verder is natuurlijk de vraag wat jullie voor tips voor me hebben: qua soloreizen (do’s en don’ts) maar ook wat ik écht bezocht moet hebben!

Ik hoor graag van jullie, want wat ik ook verzin (contact maken gaat makkelijk, gaaf om het in mijn eentje te doen enzovoorts) ik blijf in dubio zitten. Misschien dat ik met jullie advies/tips de keuze wel gemaakt krijg.

Bedankt alvast!

Groetjes Els

Ik zeg doen, ben 2 jaar geleden voor het eerst alleen die kant op geweest en vond het super om het alleen te doen. Ik verblijf er dan ook meestal 3a4 week. Ga nu voor de derde keer alleen weg. Ik heb wel het geluk dat mn vrouw het niet erg vindt.

Contacten leg je heel makelijk en als je alleen reist heb je ook makelijker contact met de locals. Ook heb je natuurlijk wel is momenten dat je je eenzaam voelt en niks met een ander kunt delen. Maar dan kijk je weer is om je heen en denk je ach ik moet niet klagen.

Die tijd van het jaar heb ik geen ervaring mee ga altijd in December.

Succes en ben benieuwd hoe je ervaring is.

Gr Alfred

Els heel simpel,de meeste contacten leg je in kao san road daar komen alle nationaliteiten samen om met elkaar te verbroederen,meestal als het klikt,dan gaan ze samen ook het binnenland ontdekken.
Had overlaats een gesprek met 2 dames die samen reisde naar het zuiden,ze hadden elkaar ontmoet in de welalom bekende Kao San Road!Er zijn genoeg mensen die daar een reisgezel zoeken/vinden om door Thailand te trekken.Wat je zeker moet zien in Bangkok:chatuchak market,kao san road*(*voor contacten te leggen)verschillende tempels aan de chaya prhaya river,(grand palace,wat po,wat arong)damoen sadurak(floating market)
Buiten Bangkok:dagtrip naar Ayutthaya,eventueel door reizen naar Lopburi(de apenstad,ligt 100km verder naar het noorden verwijderd van Ayutthaya)
Misschien Kanchanaburi bezoeken(3dagen)Hell-pas,bridge over de Kwai,oorlogskerkhof en plaatselijke museums.
Daarna doorreizen naar het Erawan nationaal park(prachtige watervallen)
Misschien als je naar het noorden trekt(Chiangmai)halte houden in het Doi Inthanon park,drie echt mooie watervallen oa:Mae Klang waterval echt adembenemend mooi.verschillende tempels chiangmai town:oa:Wat Umong;Wat Doi Suthep,De plaatselijke dierentuin alsook de avondmarkt aan de Loy Kroy road,Sankampheng Hotsprings,Mae Rim:oa:olifantenkamp,orcideeenfarm,snakefarm etc…
Missschien een strandvakantie naar mijn favorite Koh Samet(voordeel:het is niet ver reizen met de bus vanuit Bangkok.
groetjes:georges.

Thai take care of you…

Was eens aan het eten in een restaurantje, de eigenaresse zag dat ik enorm aan het krabben was aan de vele muggenbulten.

Toen ik klaar was met eten, kwam ze met iets van een zalfje, het bleek tijgerbalsem en het hielp uitstekend tegen de jeuk. Ik mocht het blikje houden, zomaar…

Als je een probleem hebt, doen Thai alles wat ze kunnen om het op te lossen.

Met respect voor George: Ik vind de Khao San-gangers jong, snel, maar soms met een iets te hoog rasta- en tattoogehalte.

Ik weet niet hoe oud je bent, Els, maar ik beveel Suk11 van harte aan, ook een backpacker-adres maar met minder alternatieve types.

Hans.

don’t naar iedereen maar een wai geven dat is zo achtelijk

:chin:Els je kan in Thailand zeker alleen op pad je kan dit land het hele jaar goed bezoeken oktober hoeft echt geen probleem te zijn.
George heeft al leuke ideeen geven
Ik zelf vindt het soms wel eens fijn om gewoon een paar dagen alleen op pad tezijn zo leer je Thailand het beste een beetje kennen .
Succes met plannen maken :thailand::cambodia:
Ps vooral geduld hebben als er iets geregeld moet worden met een Thai en zeker niet opgewonden reageren als je iets niet bevalt gezichts verlies voor een Thai is heel erg.

Iedereen heeft zijn karakter , ik ben 50 plusser en als ik voor de eerste maal ergens ga ( of ging ) heb ik toch liever wat begeleiding ( gids ) !
Ben je avonturier ga dan maar … heb je twijfels dan zou ik een andere weg inslaan !:chin:

Zie dikwijls ook dat buitenlanders een wai geven aan kinderen"volkomen verkeerd"!
Ikzelf geef alleen maar een thaise groet aan monikken en aan (vroeger)mijn vriendin haar ouders.
Nog een tip voor Els: Raak nooit een monnik aan als vrouw zijnde!!!
Ga ook niet naast een monnik zitten in b.v. een boot of bus, al zou het nog de enige vrije plek zijn.

De vraag is alleen door LOS ???
Geen les hoe door LOS op mijn eentje …?

:chin:Ze vroeg toch ook wat tips dus wat algemenen tips is toch ook niks mis mee.
groetjes Fransjes:THAILAND::cambodia:

maar ook aan winkel personeel, bij bijv 7-11 of tesco, in nederland (en neem aan ook in Belgie) geef je de kassiere bij albert heijn toch ook geen hand.

waar ik helemaal niet tegen kan als toeristen naar elkaar gaan waien (schrijf je dat zo?)

er zit een hele zooi “regels” aan de wai vast die je bijna alleen kunt doorgronden als je hier bent geboren of heel lang woont en dan nog.