alleen backpacken in thailand...

Hello everybody :wink:

Ik ben aan het kijken om enkele weken alleen te backpacken in Thailand (aankomst 3de week juli). Hoe is de situatie daar momenteel? Zijn er dingen waar je moet op letten als je alleen door Thailand trekt.

Kent er iemand een leuke hostel in Bangkok voor de eerste avond. De dag na aankomst zou ik direct vertrekken… noord of zuid… daar ben ik nog niet helemaal uit. Is het mogelijk om die 2 te combineren in een 3 weken? Op welke manier reis je best (trein, bus) en met welke maatschappijen… Regel je dit best vanuit een hostel?

Welke zijn de regio’s die je zeker moet zien?

Groetjes…

Xav

Hallo,

De situatie is gewoon rustig niets aan de hand. Misschien kun je wat vinden via www.hostelworld.nl.
Verder kun misschien www.greenwoodtravel.nl is een Nederlands bedrijf die van alles aanbieden in Thailand.
Mocht je in het Nederlands willen duiken kan ik je een email sturen voor het adres dit is een stel dat duikcursussen aanbieden in je eigen taal. Dit kan soms erg prettig zijn.

gr van Moira

Binnen 3 weken kun je een hoop doen, maar zelf heb ik deze tijd al nodig gehad om enkel het noorden te zien. Wat je kunt doen is een vliegticket te kopen van Chiang Mai naar het zuiden. Met AirAsia hoeft dat helemaal niet duur te zijn. Op die manier kun je cultuur en strand combineren.

In principe valt alles zelf perfect te regelen, maar als je geen zin hebt kun je het ook door je hostel laten doen. De trein is aan te raden; treinkaartje kun je ook zelf kopen aan het loket. Ook de bus is vaak geen probleem, gewoon zeggen dat je meewilt en kaartje kun je dan in de bus zelf kopen.

Zelf verblijf ik graag in het On-Nut Guesthouse, in een wat rustigere wijk van de stad. Vriendelijke mensen en een beetje een all-in-one concept. Makkelijk bereikbaar met de Airport Bus, want de halte is er vlakbij. Metro ook dichtbij, dus hartje Bangkok is nooit meer dan 20 mins weg. Als je echter wat meer tussen alle actie wilt zitten, dan is Khao San Road natuurlijk de place to be.

Gewoon even op bijvoorbeeld hostelworld kijken.

Mocht je in het Nederlands willen duiken kan ik je een email sturen voor het adres dit is een stel dat duikcursussen aanbieden in je eigen taal. Dit kan soms erg prettig zijn.

Moira, ik ben een Nederlander, geen Nederlands stel :zon02:

Hallo,

Sorry Steven ik bedoel jou niet ik bedoel het stel uit Koh Tao en dat is toch zeker te weten een Nederlands stel :slight_smile:

Moira, ik weet het, maar ik begin me te storen aan je promotie van dit Nederlands stel. Ook als er helemaal niet naar gevraagd wordt promoot je dit, terwijl er zeker alternatieven zijn. Nog sterker, alternatieven die beter duiken bieden.

Hallo,

Tuurlijk daarom geef ik ook als ze het zouden willen weten dan kan ik ze emailen. Als ze het niet willen is het ook goed. Ik maak niet reclame op het forum omdat ik weet dat het niet mag.
Het is net wat iedereen zelf uiteindelijk wil toch. Jij geeft toch ook wel aan om te duiken op Phuket. Iedereen maakt zelf keuze en ik leg niemand verder wat op.

Alternatieven die beter duiken aanbieden wat bedoel je daar mee?
Ik denk dat ieder een persoonlijke ervaring heeft met duiken in Thailand en ik vind Koh Tao erg fijn om te zijn en te duiken net als jij dat blijkbaar hebt met Phuket en Phi Phi enzo.

gr van Moira

Alternatieven die beter duiken aanbieden wat bedoel je daar mee?

De westkust in Thailand biedt beter duiken dan de Golf van Thailand. Daar is iedereen die beide gebieden kent het wel over eens.

Ik maak niet reclame op het forum omdat ik weet dat het niet mag.
Het is net wat iedereen zelf uiteindelijk wil toch. Jij geeft toch ook wel aan om te duiken op Phuket.

Klopt, als er gevraagd wordt naar duiken zal ik hier de mogelijkheden aan de Westkust vermelden.

Hallo,

Mijn man en ik kennen beide gebieden voor duiken en wij zijn het er niet mee eens. Wij vinden persoonlijk het duiken op Koh Tao prettiger en mooier. Maar daarom zeg ik ook het is heel persoonlijk.
De een vind de westkust mooier en de ander de golf van Thailand.
Daarom is het ook goed dit duidelijk te maken op het forum en is het goed dat er verschillende meningen over zijn.

gr van Moira

Wij vinden persoonlijk het duiken op Koh Tao prettiger en mooier. Maar daarom zeg ik ook het is heel persoonlijk.

Over prettiger doe ik geen uitspraken, want dat is absoluut heel persoonlijk. Maar mooier: daar is iedereen (blijkbaar vrijwel iedereen) het wel over eens.

Daarom is het ook goed dit duidelijk te maken op het forum en is het goed dat er verschillende meningen over zijn.

Prima, zijn we het ook over eens.
Maar zoals gezegd, je ongevraagde promotie van een ander duikcentrum stoort me, zeker omdat er hier en in andere draadjes waarin je dit doet niet eens naar duiken wordt gevraagd. Dat zou hetzelfde zijn, als wanneer ik in een berichtje waarin iemand vraagt of ze naar het zuiden of het noorden moeten gaan vermeld: als je wilt gaan bergklimmen, ga dan zeker naar Cat in Krabi, stuur me een mail als je meer info wilt. Of over zeilen, of over het laten maken van schoenen op maat, informatie over kleermakers, etc. Dat slaat toch nergens op, deze informatie?

En misschien belangrijker: we dwalen nu wel erg ver af van het oorspronkelijke onderwerp.

Hallo,

Volgens mij vraagt ze ook om dingen om naar toe te gaan noord of zuid ben ik nog niet uit.
Dus vandaar dat ik met hostelworld kwam en greenwoodtravel.
Trouwens je mag best krabi doorgeven is toch een goeie tip heeft hij of zij er misschien wel wat aan.
Sorry hoor maar misschien heb ik haar/zijn verhaal begrepen als wat tips over reizen in Thailand.

Blijkbaar zie ik zijn/haar verhaal anders dan dat jij het ziet maar maakt niet uit kan zo zijn.

Ik blijf gewoon doen wat ik doe en ga echt geen rekening met jou houden omdat jij je er aan stoort. Iedereen zoals ik als geschreven heb mag zeggen wat ie wilt net als dat ook kan en mag doen.

Inderdaad beter om bij het onderwep te blijven.

gr van Moira