Alldrive / AllWestRV

Hopelijk zijn hier geen Canada-gangers, die nog op teruggave van hun borgsom van Alldrive zitten te wachten. Deze camperverhuurder is namelijk “failliet”, de website is ook niet meer bereikbaar. Saillant detail is wel, dat ze 24 uur later alweer een doorstart hebben gemaakt onder de naam AllWestRV. De site heeft exact dezelfde opmaak als voorheen.
In het verleden hebben wij ook bij Alldrive gehuurd. Op de campers was niets aan te merken, maar wel hadden we ook toen al problemen met de terugave van de borgsom van CAD 1000, die in tegenstelling tot de meeste andere verhuurders wel van de credit card werden afgeschreven. Andere verhuurders, die wij kennen volstaan met het aanmaken van een zg. credit card slip, zonder dat het geld wordt afgeschreven. In 2007 duurde het bijna 3 maanden en hebben we uiteindelijk de hulp van VISA nodig gehad om ons geld terug te krijgen. Nu ze echter failliet zijn is dat traject niet meer mogelijk.
Hoe dan ook, Alldrive of AllWestRV, beter maar vermijden dunkt me.

Voor 1000 dollar is het wellicht de moeite om te kijken of je de curator kan vinden en je dan als schuldeiser aan te melden. Ik weet niet precies hoe dit in Canada geregeld is, maar het zal niet veel anders gaan dan in Nederland.

bedankt voor je bericht, wij waren opnieuw van plan om een rondreis door BC te boeken bij Alldrive. Heb dit reeds 4 x gedaan zonder problemen , telkens prima service gekregen ( zeker van kantoor te Vancouver) . Was al raar dat ik 15 min na het aanvragen van een quote een telefoontje ontving van Heinz , de eigenaar … vroeg hem waarom de naamsverandering , en hij had een verhaal van problemen met de landlord … zet je toch wel aan tot nadenken

Heinz heeft behoorlijk veel mensen gedupeerd. Hij(Alldrive) had in 2007 al problemen. Dat kan gebeuren natuurlijk, maar hij gebruikte de borgsommen van klanten om zijn rekeningen te betalen en kon dan vervolgens de borgsommen niet op tijd terugbetalen. Het is bij camper-verhuurders al hoogst ongebruikelijk om de borgsom ook daadwerkelijk te innen, maar om die dan vervolgens te gebruiken voor je bedrijfsvoering is natuurlijk wel bedenkelijk. Tot nu toe was er, dacht ik, van kwade wil geen sprake. Nu echter heeft hij van de ene op de andere dag Alldrive opgeheven en AllWestRV opgericht en daarmee zijn alle, door Alldrive nog terug te betalen borgsommen “verdwenen”.

Mag ik van geluk spreken dat ik tijdens de 4 rentals nooit geen problemen heb gehad. Andere vraag , kan jij soms andere verhuurders aanbevelen?

We hebben altijd goede ervaringen gehad met Fraserway en Traveland.
Afgelopen herfst heb ik een “camper wegbrengen”- special geboekt bij WRC;
Toronto - Vancouver, incl vliegtickets, camperhuur, 6000km.,belastingen, uitrusting en verzekering voor nog geen € 1300. Aan het begin en eind heb ik er nog wat dagen bij kunnen sprokkelen, zodat ik vier weken rijtijd had. Drie weken vind ik voor zo’n afstand toch wel te krap. Aan het slot nog een weekje Vancouver geplakt en, natuurlijk, een Canucks wedstrijd bezocht. In 2001 hadden we dit traject ook al eens gedaan. Toen in 5 weken.
Af en toe heb ik ook een leuke aanbieding geboekt via Fetch. Hier vind je een overzicht van aanbiedingen van veel bekende (en hier) minder bekende verhuurders, zoals Fraserway, Traveland, Ambassador, Compass, Canadream.

www.travelandrv.ca
www.wrc.nl
www.fetchrvrental.ca

CruiseCanada mist daar nog bij, één van de grootste verhuurketens in Noord-Amerika.

Ik zal ook eens die andere verhuurmaatschappijen bekijken. Bedankt voor de tips!

De omissie van C.C. was geen toeval. Afgezien van een eigen zeer slechte ervaring, zijn we in al die jaren nog nooit tevreden C.C.-rijders tegengekomen onderweg. Ze zullen er best wel zijn, C.C. bestaat immers al lang, maar wij moeten de eerste dus nog tegen komen. Ik zal C.C. daarom ook nooit aanbevelen.