Camper wegbrengen

Wij zouden het leuk vinden om een keer een camper ‘af fabriek’ naar de nieuwe eigenaar te brengen (bijvoorbeeld een camper verhuur bedrijf).
Of camper weer terug te brengen naar hun oorspronkelijke basis lokatie.
Zowel Noord Amerika als Canada en Alaska behoren wat ons betreft tot de mogelijkheden.
Heeft iemand tips, (goede) ervaringen, adressen, sites e.d.?

Probeer Cruise America, ze hebben soms specials.
Ik heb ze gebruikt en ze waren goed.

Wij hebben dat het afgelopen voorjaar gedaan en is ons geweldig goed bevallen. We hebben voor Road Bear een camper weggebraccht van de fabriek in Middlebury (200 mijl oost van Chicago) en deze naar het verhuurstation in San Francisco gebracht. We hebben dit geboekt bij WRC-reizen. Vorig jaar juli, dus ik verwacht elk moment dat de aanbieding weer op hun website komt.
Je haalt de camper op in de 2e helft van maart. Je kunt voor 2 weken gaan, dan betaal je eigenlijk alleen de vliegreis en een beetje voor de camper. Wij hebben er nog 2 weken bij geboekt want we wilden veel zien. Het is in vergelijking met de zomerprijzen behoorlijk voordelig. Denk wel aan de benzine, de camper loopt 1:4 (in miles per gallon 1:10) We hebben alle soorten weer gehad, van -13 in Bryce Canyon tot 33 in Death Valley. Ook een flinke sneeuwbui bij Denver en er lag nog een halve meter sneeuw in de Sierra Nevada.Ontzettend veel gezien, heel veel indrukken en 4000 mijl (= 6400 km) gereden.

Je kunt overigens kiezen voor afleveren in Las Vegas, LA, SF, Denver en New York.

Wij hebben dit jaar een camper van Middlebury naar Las Vegas gebracht. Onze ervaring was ook zeer positief. Koud in het begin, vlug naar het zuiden met hogere temperaturen. Wij hadden de RV (23 foot = dik 7 meter) 5 weken en hebben 4350 mijl gereden. 12 staten aangedaan en vele state parks. Hebben onderweg mensen gesproken die noordelijker waren gebleven en zij hadden veel kou gehad!!
Rijden met een RV viel mij 100% mee. Je hebt daar dan ook alle ruimte. Heb een keer een penibele verkeerssituatie gehad en dat was in het drukke Houston. Ik moest van rijbaan veranderen op een kruispunt en er zat een pickup in mijn dooie hoek. Gelukkig liet hij zich op tijd horen en alles kwam goed. Amerikanen zijn rustige rijders en snappen ook wel dat je met een groot ding wel eens beperkt zicht hebt. Bovendien zijn er op heel veel plaatsen speciale parkings voor RVs. Anders neem je vier parkeerplaatsen op een rustig deel en dat vinden ze heel gewoon. Voor ons voor herhaling vatbaar!!

Wij hebben een thuisbreng camper geboekt. Kijk op de site van Moturis: http://www.moturis.com/specials/
Het moet dus wel in je schema van vakantie passen.

Apollo campers hebben ook altijd deze aanbieding, daar werkt een Nederlands meisje, die goede uitleg kan geven in het Nederlands, bij het verhuurstation in San Francisco.