Ik ben vooral geinteresseerd in biermerken. Is het sowieso veilig om bier te drinken in Peru uit een blik? Of moet je ergens voor opletten?
Is bier drinken in een kroeg uit de tap ook veilig?
Ik vraag omdat ik niet weet of alcohol in Peru door de lokale boer zelf wordt gedestilleerd, of vanuit een centrale fabriek komt. Bij dat eerste, bestaat de mogelijkheid voor alcoholvergiftiging ivm te hoge alcoholgehalte e.d. Wil toch niet leverschade oplopen.
Ook weet ik niets over de drinkwaterkwaliteit wat ook een bron van zorgen kan zijn.
En moet je sterke drank sowieso vermijden? Ivm giftigheid?
Ik heb hier het meeste aan als jullie specifieke merken kunnen noemen.
Ik denk dat “Cristal” wel het populairste biermerk van Peru is.
Wordt in 5 grote brouwerijen verspreid over het land gemaakt, , dus lijkt mij betrouwbaar.
Nog nooit gehoord van biervergiftiging. Alle bier in de regelmatige handel komt uit brouwerijen. Zo lang het blikje of flesje goed gesloten is als je het koopt, dan geen probleem. Bier uit de tap, voor zover dat er is, moet ook geen probleem zijn. Althans nooit van een probleem gehoord.
Wel moet je uitkijken als je een “feestganger” bent die graag met anderen sociaal drinkt, bijvoorbeeld in een bar of discotheek. Of dat nu bier is of wat anders, het komt voor dat mensen aansluiting zoeken en er met je een gezellige tijd van maken. Het kan dan gebeuren dat je op een gegeven ogenblik wakker wordt en gaat beseffen dat er iets in je drankje was gedaan en geld, etc. uit je zak gehaald.
Kraanwater moet je niet drinken. Daar kan je goed ziek van worden. Flessenwater overal verkrijgbaar. Ook hier opletten of de fles bij aankoop goed gesloten is. http://www.hostellima.nl/
Je hebt ook de merken Cusqueña en Arequipeña. Een van de twee (of beide) is vast wel eigendom geworden van Coca Cola… net als Inca Kola ooit is overgenomen…