Zo maar een idee?
Vroeger smeerde men daar zich in met kokosolie is wel zo veilig voor kwetsbare huid.
Via mijn mail kreeg ik zeer uitgebreide informatie binnen over een organisatie die veel doet voor mensen met albinisme.
Ik wil deze informatie graag met jullie delen en mag daarbij de informatie uit de mail copy-pasten, dus aangezien dat het gemakkelijkste is:
" mijn naam is Hermien Roddenhof en ben als verpleegkundige met pensioen
, al 7 jaar actief in Kenia/ Mombasa. ( www. hermienroddenhof.be-more.nl )
Naast samenwerking met APDK, Kwale Eye Centre e.o werken we ook samen met de Albino Care Foundation in Mombasa. Er wordt wel degelijk iets gedaan voor deze kwetsbare doelgroep, Je noemde al Ukunda en Verkaart, je kent ook vast wel de School for the blinds in Likoni.
Ook Kwale Eye Centre heeft de zorg over 150 Albino’s. Volwassenen en kinderen.
Misschien vertel ik je niets nieuws, maar het allerbelangrijkste is dat deze mensen zich laten registreren als gehandicapte, dan komen ze in aanmerking voor een disability grant en ook zonnebrand, hoeden en zonnebrillen.
De ACF, is erg druk met het creeren van awarenes, geeft voorlichting over huidverzorging, screent voor huidkanker, test de ogen etc.
Ik heb een handje geholpen om ACF een subsidie van NASF te krijgen. ( nederlands albert schweitzer fonds). Hiermee kunnen ze de hele kust provincie en ook rond Nairobi het programma uitrollen."
Via Wereldwijzer app
Hoi Marriette,
Er zijn hotels (Leisure Lodge is er één van) die een inzamelpunt hebben voor zonnebrandproducten, die dan vervolgens weer verspreid worden onder Albinos.
Wij lieten hier altijd onze overgebleven zonnebrand met hoge beschermingsfactor achter, omdat het een volgend seizoen niet meer goed zou zijn.
Hoe de structuur van de verdeling is, if any, weet ik niet.
Je zou eens bij Maria, guest relations office in Leisure Lodge kunnen informeren. Zij houdt zich daarmee bezig.
Groet,
ex-Diani
hans verkaart
en albino Bas Barendrecht vertellen in rtl late night over albino’s in Tanzania
zie deze uitzending vanaf minuut 33
,
Afgelopen week heb ik het programma ‘de uitdaging’ gezien op SBS6. Kees Tol en Kees van der spek gaan naar Tanzania. Ze helpen een tehuis voor opvang voor albino’s op te zetten. Ook proberen ze erachter te komen welke gruwelijke dingen de albino kinderen en hun familie mee moeten maken. Ledematen worden afgehakt en kinderen worden vermoord omdat men denkt dat het een krachtig geneesmiddel is. Droevig en Indrukwekkend…
Ik heb wel lang gewacht om op deze vraag te antwoorden omdat ik nu pas een beter beeld heb .Ik zie veel albinos in hoge functies ,zelfs bij de staat , eigenaars van shops ,in mooi maatpak.Het komt er dus op neer dat in Gambia de albinos volledig geintegreerd zijn in de maatschappij.de armsten kunnen natuurlijk alle hulp gebruiken
Ik heb sinds een tijdje contact met een vrouw uit mijn vroegere woonplaats in Nederland. Zij heeft een stichting opgericht voor albino’s in Tanzania: Inside the same. Ik heb haar oa geholpen met wat vertaalwerk. Mooie stichting!
kreeg deze week weer een bericht van Verkaart
deze stichting ondersteund o,a scholen in zuid Kenia
kwaheri