Alaska

Hoi iedereen!

Heeft iemand al eens een backpack reis gemaakt naar Alaska? Wat heb je gezien en hoe heb je gereisd? (Trein, auto gehuurd.) En wat waren de kosten ongeveer? Mijn plan is om max drie weken te gaan.

Thanx!
Groetjes Kim

Hoi Kim,
Misschien ook interessant om eens te kijken naar Green Tortoise, die organiseren backpacker bus tours: http://www.greentortoise.com/adventure-bus-tours-alaska.html
Ik heb eerder wel eens gekeken naar reizen in Alaska en de indruk die ik had was dat je met de trein al op redelijk wat plaatsen kunt komen. Daarnaast heb je in Denali national park shuttle bussen, wat het wat toegankelijker maakt dan de meeste parken in noord amerika als je geen beschikking hebt over een auto.
Ik ga er vanuit dat alles in Alaska makkelijk dubbel zo duur is vergeleken met de ‘normale’ bestemmingen in noord amerika.

Volgens mij is het qua Denali nog sterker. Volgens mij mag je daar niet eens zelf rijden en moet je wel met shuttle bussen.
Ik ben hier niet 100% zeker van, maar dacht dit ooit ergens gelezen te hebben.

Alaska staat bij ons ook nog op het lijstje.

Meerdere keren!! Ik heb vrij veel van Alaska gezien.Eerste keer was georganiseerd, tweede keer met 4 personen een auto gehuurd en 2keer alleen waarvan de laatste keer al liftend en met rideshares rondgetrokken.
Qua kosten kan het erg verschillen. Een huurauto kost algauw $100 pd, liften is gratis en een rideshare is de helft van de benzine kosten.Ga je bv naar Denali NP, je kan tot mijl 15 met je eigen auto daarna kun jealleen met bus, fiets of te voet verder, dan betaal je entree. Wil je in hetpark slapen is $300 een koopje, net buiten het park $100 en een hostel voor$35. Kamperen in het park kost niks!! De georganiseerde reis was +/- € 3000incl vlucht maar daar kun je al kamperend met tent wel 2 maand mee.
Er gaat een trein van Anchorage naar Seward en een treinvan Anchorage naar Fairbanks (niet zeker) met tussenstops in Talkeetna enDenali.