ALASKA

Einde mei-begin juni doen we een cruise Alaska. Welke uitstappen zijn prijs verhouding echt een aanrader?

Hebben dit afgelopen jaar ook gedaan en alles is vrij tot zeer duur. Wij hadden daarvoor zelf een 10tal dagen een auto gehuurd in Anchorage en al super veel gezien. De uitstappen vielen eigenlijk wat tegen. We hadden ook wel af en toe pech met het weer. Wa wil je juist allemaal zien of doen? Is gemakkelijker om tips te geven Was trouwens wel een fantastische reis.

Bedankt voor de reactie. Het is een cruise die we doen met De Blauwe Vogel en Celebrity-cruises doch de vraag is de daar voorgestelde trips zijn zeer duur, welke doen we en zijn de moeite? Te weten over de gletchers vliegen 4 à 500€ per persoon dat swingt de pan al uit.

Hallo,

Hangt er enorm van af wat je wil zien.
Ik vond over de gletser met heliopter wel enorm de moete. Wij hebben in Skagway treinrit gedaan en vond daar niet veel aan. Hadden slecht weer en het was enorm mistig dus je zag bijna niets.
Doe je enkel de cruise of heb je ook een landpakket? Anders moet je zeker Denali doen. Was echt de moeite. Hebben daar veel wildlife gezien. In Seward eveneens veel walvissen en zelf orka’s gezien .

Maar het is inderdaad een enorm dure bestemming.
Wanneer je zegt welke excursies je interesseren is het gemakkelijker om tips te geven.
groetjes

Dat is juist de vraag “wat is de moeite, prijs verhouding”
De gletsjer doe je waarschijnlijk beter individueel i.p.v. te bestellen op de cruiseboot denk ik? En nee landpakket dat veronderstel ik niet.
Bedankt

Mijn man en ik zijn afgelopen jaar naar Alaska geweest en gaan dit jaar weer. Het weer is een belangrijke factor in je beleving van bijv. ‘dure’ excursies. Wij hebben het afgelopen jaar meer regen gehad dan normaal was voor de periode (juni). Onze hoogtepunten: Berenexcursie vanuit Homer (slecht weer gehad, maar toch unieke ervaring), verblijf in Kenai Fjords Glacier Lodge (door de bootreis naar de locatie, de kajak/ kano/ wandel-excursies vanuit de lodge) - alternatief hiervoor is een bootexcursie door het gebied vanwege orca’s, humpbacks, seaotters en puffins - , bootexcursie vanuit Valdez (LuLuBelle - met name de moeder zeeotters met kleintjes op de ijsschotsen waren geweldig).
Onze ervaring met Denali was niet geweldig. Richt niet alles op 1 dag busexcursie in Denali. Wij waren er 2 dagen en dat was ons geluk, om de waardeloze eerste dag (in touringcar met walgelijk arrogante chauffeur en veel regen wat ervoor zorgde dat modder opspatte en je niks meer door de ramen kon zien) te compenseren op de tweede dag (groene parkbus met vriendelijke chauffeur en beter weer).
Zonder excursie is het geweldig om in Homer en bij Anchor Point (hier wel kosten aan dagparkeren/ recreatie) de Bald Eagles te zien. In Homer zelf zijn er al veel was onze ervaring. Elanden hebben we onderweg van Homer naar bijv. Seward/ Whittier gezien, gewoon langs de weg.

Dit jaar gaan we juist naar een ander deel: Haines, Glacier Bay, Juneau, Skagway en Hyder. Ook hier excursies geboekt: met name whale- & bear-watching. En dit jaar combineren we met Yukon en NWT.
Begin voor excursies met de vraag: wat wil ik het liefste zien? Daarna: Hoe groot is de kans dat ik het zal zien? (soms afhankelijk van de periode dat je gaat…) Vanuit waar doe je een cruise? Wij deden onze route per auto vanuit Anchorage en als we met een klein vliegtuig ergens heen gingen bleef de auto daar staan tot je terug bent (ook als dat een aantal dagen is, idem dito met een boot waar je auto niet mee kan). Op grote veerboten gaat je auto dan gewoon mee. Ik heb geen Cruise-ervaringen.

Wij hebben met de HAL een cruise gemaakt en hebben een excursie geboekt in Juneau. Het was een onvergetelijke ervaring van een tocht met een watervliegtuigje dat vliegt over verschillende gletsjers en je dan bij een lodge afzet waar je verse zalm eet vanaf een BBQ. De wilde beren kwamen later het BBQ rooster aflikken !! Echt een geweldige ervaring.
Je kunt deze excursie ook in het stadje zelf boeken. Het kantoortje is gevestigd aan het haventje waar alle watervliegtuigjes liggen, vind je zo (niet moeilijk)
Het bedrijf heet: Wings Airways en de tocht gaat naar de Taku Glacier Lodge. Je kunt er alleen met een vliegtuigje komen.
We vonden deze excursie het mooiste van onze hele cruise. Het ligt er misschien wel aan wanneer je gaat.Het weer verschilt nog wel eens. Wij waren er begin augustus en in de ochtend had het nog behoorlijk geregend. Het klaarde daarna wat op maar was wel bewilkt. Toch konden we alles goed zien vanuit de lucht.
Alles bij elkaar duurde de excursie ongeveer 4-5 uur.

Jojamig veel plezier!

Bedankt voor het uitgebreid verslagje. Als er rechtstreeks geboekt wordt is het waarschijnlijk wel voordeliger? Hoor prijzen van ongeveer 4 à 500€ klopt dit?
Groetjes

Via de cruise zal het inderdaad prijzig zijn. Volgens mij hebben wij 350 dollar betaald. Via het kantoortje zelf is het vast goedkoper. Je kunt even googelen. Wij vonden het zeker de moeite waard, maar ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken.

Wat me het meest afschrikt is het kleine vliegtuigje, ik ben nogal een bangerik.
Ooit vlogen we over de Grand Canion en was misselijk van de schrik. Enfin afwachten of ik mijn moed bijeenraap.

Valt mee hoor, je ziet ze daar af en aan vliegen. En het is Amerika dus safety boven alles.