Alaska met de Ferry

Hallo,

wij ( Linda en Ad ) zijn van plan om vanuit Vancouver Island met de ferry naar Alaska te gaan. Eerst naar Prince Rupert en dan door naar Glacier Bay hier een langere stop, dan verder naar Valdez en Whittier waar we met auto verder Alaska in willen. Zijn er mensen meet ervaring mbt deze manier van reizen. Zijn er tips? We willen graag in b&b’s overnachten want dat is in Canada enorm goed bevallen. Heeft iemand B&B adressen die ze kunnen aan bevelen?

Wij gaan voor natuur en rust ( we weten dat we in Glacier Bay in een toeristenmassa zullen komen ). Tips mbt tours en excursies zijn erg welkom.

vast bedankt

Linda en Ad

Vorig jaar overnachtten we in Port Hardy toen we vanuit Bella Coola met de ferry kwamen. B&B First Choice in Port Hardy, prima. We hadden wel gereserveerd en dat was prettig omdat we in het donker en met regen aankwamen, dus hoefden we niets te zoeken.

1 like

Graag gedaan!

Hoi,

Ben ook een reis aan het plannen in zuid oost Alaska. Gaat de ferry wel van en naar Vancouver Island??? Volgens mij gaat deze vanaf Bellingham naar Prince Rupert.
Een aanrader van wat ik gelezen heb ik de Harv en Marv toer walvis kijken in Juneau.

Groet Erik

Hallo Erik,

ja vanuit Port Hardy vertrekt er een Ferry naar Prince Rupert.

Aanrader in Port McNeill (vlakbij Port Hardy):
At Water’s Edge B&B (www.atwatersedge.ca) en absoluut een Whale Watching Tour met Mackay! (www.whaletime.com)
Verder vanaf Telegraph Cove (is maar een klein stukje rijden vanaf Port McNeill) een Grizzly Bear & Salmon Tour (of andere Tour) in Knight Inlet (www.tiderip.com).
Alvast veel plezier gewenst!
Groetjes, Désirée

1 like

Na veel speurwerk hebben we besloten niet met de ferry maar met een cruiseschip naar Vancouver te varen. Dit is a) goedkoper, b) sneller en eenvoudiger. Het was voor ons niet haalbaar om vanuit whittier via een ferry naar Vancouver Island te reizen. Nu gaan we met een cruiseschip vanuit Seward bijkomend voordeel is dat het cruiseschip aanlegt op de plekken die we wilden zien. Nadeel is dat we met een varende torenflat reizen maarja overdag zijn we toch van boord.