De bedoeling was om van Prince Rupert naar Port Hardy te gaan met BC Ferries. Nu denken we dat het beter is de route om te keren. We starten nl. in Vancouver en wilden eerst richting Banff etc gaan om vervolgens bij Prince Rupert uit te komen en dan naar Vancouver Island. (Aankomst 29 april in Vancouver, 11 juni >>> naar Nederland)
Als we nu echter eerst naar Vancouver Island gaan, daar 3 dagen blijven, vervolgens ons rondje maken via Port Hardy, Prince Rupert en dan naar Jasper, Banff, Vancouver,…zouden we altijd nog terug naar Vancouver Island kunnen gaan mochten we vinden dat die 3 dagen in het begin te weinig zijn geweest. Nu lijkt het ons ook leuk om eerst Port Hardy - Belle Coola te doen (daar zou een hele mooie plek zijn om te :slapen:) en dan van Bella Coola naar Prince Rupert.
Iemand hier al ervaring mee of een ander idee? Als ik het goed zie is de tocht naar Bella Coola maar CAD $10 minder dan naar Prince Rupert. Ik vind nergens wat het kost van Bella Coola naar Prince Rupert ;-(
Alvast bedankt voor het meedenken.
Aangezien jullie erg vroeg in het seizoen gaan, zou ik Vancouver Island niet in tweeën delen, maar in het begin wel meer tijd voor nemen. Blijf je maar 3 dagen en reis je vervolgens door naar Jasper dan ben je eigenlijk te vroeg in de Rockies. Veel voorzieningen zijn dan nog gesloten, net als veel toegangswegen en wandelroutes. De meeste meren zijn nog bevroren. Én het is nog knap koud.
De parken Jasper en Banff komen pas tot leven in de week voor Victoria Day(23 mei). Natuurlijk kun je er voor die tijd ook prima reizen, maar je mist dan wel vrij veel. Neem je b.v. 14 dagen de tijd voor Vancouver - Jasper dan heb je daar al wat meer mogelijkheden.
Er is, meen ik, geen directe verbinding Bella Coola - Pr. Rupert. Je kunt daar wel heen, maar dan via Bella Bella.
Op deze site van BCFerries staat info over de verbinding Port Hardy - Bella Coola - Prince Rupert. http://www.bcferries.com/schedules/inside/prph.html?date=1305788400000
Je bent erg vroeg in het sezoen. Ben zelf, in de jaren 90, rond eind Juni met de auto naar Banff en Jasper geweest. Ben eerst naar Whistler, Kamloops, Revelstoke, Golden, Yoho en Kootenay National Park, Lake Louise naar Banff en toen weer omhoog naar Jasper en terug naar Vancouver . Vorig jaar ben ik met de trein van Oost naar West door Canada getrokken. Toronto, Winnipeg, Jasper en Prince Rupert en dan met de ferrie ( Inside Passage) naar Port Hardy, de bus naar Nanaimo en de Ferrie naar Vancouver. Van Jasper omhoog naar Prince Ruppert is een schitterende tocht door de uitlopers van de Rocky’s langs de Skeena river. Als je een zeer goed B&B zoekt in Prince Ruper www.pineridge.be.ca E.mail pineridge@citytel.net 99$ inc. zeer uitgebreid ontbijt en in Jasper heb ik overnacht in www.coyoteridgeaccommodations.com 75$ voor de kamer. Dit jaar ga ik met hhur outo door Labrador / Newfoundland trekken, eind Mei - half Juni. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Veel reis plezier.