Ik ga deze zomer voor het eerst voor 18 dagen naar Alanya met mijn gezin en ik heb enkele vraagjes voor jullie kenners:
Ik heb hier op het forum gezien dat Alanya de mooiste kustplaats van Turkije is, kunnen jullie mij eens in het kort vertellen waarom dit zo is?
Wat MOET je daar zeker doen en gezien hebben?
Qua temperatuur zal het de warmste zijn ook waarschijnlijk?
Ik ben reeds naar Marmaris, Kasadasi geweest en eens een dagtrip naar Bodrum gedaan.
Ik heb een een vraagje over mode ook. Zijn er in Alanya mooie stoffenwinkels? En kleermaaksters die daarvan mooie kleren kunnen maken?
In Cyprus heb ik eens het één en het ander laten maken, en dat is supergoe meegevallen. Prachtige stoffen en zeer goeie naaisters aan zeer democratische prijzen. Als ik weet dat die er zijn, dan kan ik mij al voorbereiden en enkele modellekes uit mijn boeken meenemen.
Alle andere tips zijn ook welkom.
Bedankt voor alle tips.
Kalu. :dag:
Ik vind Alanya zeker niet de mooiste badplaats van Turkije, maar goed, smaken verschillen natuurlijk!
Wat altijd leuk is om te doen:
de burcht op de berg bezoeken
door de haven lopen, thee drinken
dagje naar Side of een andere plaats in de buurt
een boottripje vanuit de haven
picknicken bij Dimcayi
natuurlijk eten bij Ravza
of een ander goed restaurant
als je van winkelen houdt: middagje naar Alanyum
etc
In de zomer is het er zeker erg heet, reken op 40 graden overdag en het koelt 's nachts maar matig af.
Ook kleren laten maken kan zeker, volgens mij zitten er genoeg winkeltjes in het centrum, je komt ze wel tegen. Ik heb zelf wel kleding laten vermaken maar dat was buiten het centrum.
Kun je alvast in de stemming komen ! Wij gaan in augustus weer heerlijk 18 dagen naar Alanya en ik kan je verzekeren dat er een groot aantal dagen bij Ravza gegeten gaat worden. Ken je Gülistan ook ? Ligt vlakbij de 25-mtr. straat naast de BIM (op een soort rotonde-tje).
Alanya vind ik een super leuke plaats!! (natuurlijk niet de leukste stad in Turkije want ik woon in Istanbul :D) Ik raad je zeker aan om daarheen te gaan. Inderdaad zal de smaak nogal verschillen maar ik ben in juli dit jaar nog daarheen geweest op huwelijkrijs en was super om mee te maken. Ik ben naar het hotel Taksim International Obakoy Otel Alanya geweest. Als ik nog een keer op vakantie ga naar Alanya zal dat weer mijn hotel zijn