Hoi allemaal,
Ik heb onlangs mijn geboekte reis naar Tunesië omgezet naar een reis naar Alanya (ivm recente gebeurtenissen in Tunesië) in mei. Heb er hoe dan ook zin in!
Maar aangezien ik nog nooit in Turkije ben geweest, laat staan Alanya vroeg ik mij af wat er zoal te doen is in Alanya en omgeving.
Heeft er iemand tips voor mij?
Alvast bedankt! :zon02:
Hallo
Je zou eens kunnen kijken op onze site…http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=35446
Daar vind je van alles over de badplaats Alanya.
Maar wat wil je weten?? Misschien dat je wat gerichter je vraag kunt stellen?
1 like
Ik zou willen weten wat er zoals in en rondom Alanya te beleven valt: activiteiten, dingen die je echt gezien moet hebben dat soort dingen! Alle informatie die er maar over is … So to speak!
Nu heb ik al het een en ander op deze site door gelezen (allemaal nuttige tips), maar ik ga graag goed voorbereid op reis
:zon02:
Ga eerst een e111 formulier aanvragen bij je zorgverzekering die heb je altijd nodig als je naar turkije gaat.
Alanya is een drukke plaats, die in 2en is gedeeld, door het ooststrand en het cleopatrastrand,
daartussen ligt de citadel met centrum en haven, veel juweliers, winkels ect.
Je moet zeker naar de dim cay, dat is een rivier geweldig en heerlijk koel als het warm is.
Ga naar de hamam, zoek een kleine die is meestal beter dan een grote, en laat je verwennen met een zeepmassage en daarna een oliemassage.
Op maandag is er markt in Oba dit is de grootste in de buurt van Alanya.
Alanyum is een overdekt winkelcentrum met dure winkels.
Je kunt naar het kasteel/burcht op de berg, leuk om te doen, met een prachtig uitzicht.
Voor de rest is het genieten, genieten en nog een genieten.
Je kunt excurisie’s maken naar de watervallen van manavgat, en een bootreisje langs de kust is ook altijd leuk.
1 like
Kijk dat e111 formulier wist ik dus nog niet … Ja op de site van touroperator had ik al wel wat info over diverse excursies. Naar die watervallen lijkt mij wel wat.
Gelukkig had ik voor tunesië mijn vaccinaties al laten zetten dus hoeft niet meer.
Wat voor weer is het ongeveer eind mei?
Al bedankt voor de snelle reactie en ideeën!
naar mijn mening heb je als je van tunesie overgaat naar alanya een verkeerde keuze gemaakt omtrend stad.
deze stad is vol toerisme en geeft een verkeerde indruk van turkije.
wel heb je geluk dat er veel in de omgeving is en alanya heeft ook veel oudheden.
maar als zoveel mensen zal je verknocht raken aan dit land en je afvragen waarom je nooit eerder bent geweest. (woon hier nu 2 jaar en een lokale getrouwd terwijl mijn plan was om na mijn stage alhier te verhuizen naar de caraibian)
vanuit antalya een hele fijne vakantie toegewenst…
Toen ik ging boeken voor vakantie was het of Tunesie of Turkije omdat ik naar beide landen een keer geweest wil zijn.
Het begint nu aardig dichtbij te komen dus de gezonde spanning komt nu opzetten. Ik twijfel er niet aan dat ik het niet leuk zou vinden.
Voor mij geldt, als er maar zon, zee en strand is en er van alles te doen is (zowel in Alanya als excursies) dan vermaak ik me wel en dan maakt het mij niet uit naar wat voor land ik op vakantie ga! Ik ben niet zo moeilijk :hihi: