Van de zomer ga ik voor het eerst, samen met mijn vriend, naar turkije en wel naar alanya. We gaan er vooral naar toe om te genieten van de zon en van het land, maar omdat wij ook van uitgaan houden willen wij natuurlijk ook iets van het nachtleven meemakenā¦
Waar moet ik dan in Alanya geweest zijn???
Waar is het het gezelligst???
Wordt er overal dezelfde stijl muziek gedraaid of is het in elke tent anders??
Hoeveel kost het bier en andere alcoholische dranken??
Hoelaat openen de tenten en hoelaat sluiten ze weer??
Moet je entree betalen??
Hihi :blink: het zijn een hoop vragen maar misschien kan jij me hier wel een antwoord op gevenā¦
Ik ben benieuwd wat jullie reacties zijn⦠B)
Nu het zonnetje langzaam aan door begint te komen en het echt lente begint te worden krijg ik al helemaal zin om allemaal spulletjes te gaan kopen die ik nog nodig heb voordat ik op vakantie gaā¦
Heb er zin inā¦
ten eerste heb je een goede keuze gemaakt om naar alanya te gaan!!! t is namelijk heel erg gezellig in alanya!!!
en vooral t nachtleven is super leuk! ik kan t weten hihiā¦
hier de antwoorden op je vragen:
je moet naar de haven toe want daar zijn alle barretjes en discoāsā¦
ik vind james dean en bellman t gezelligst maar ligt er gewoon aan wat jullie smaak is!!! voor elk wat wils daar!!
je hebt iets van 6 of 7 verschillende disoās in de haven!! dus voor elk wat wils. james dean is bijv. van de r&b en bellman draait veel top 40 en dance⦠robin hood heeft verschillende verdiepingen met ieder zijn eigen muziek. dit gaat van jaren 80 & 90 tot r&b en latin muziek. dan is er nog Murphyās, de disco voor nederlanders! daar draaien ze veel hardcore en ook draaien er weleens ned. djās. geen bekende hoor, maar meer jongens die op vakantie zijn en goed kunnen draaien!! ook leuk om een x te gaan kijken daar!!
de discoās gaan rond 8 of 9 uur open maar dan is er natuurlijk nog niet veel te doen. ga gezellig een terrasje pikken in de haven en loop dan rond 11 uur een disco binnen⦠t grote nadeel is alleen dat alles om 3 uur alweer dicht gaat!!! maar geen paniek!!! dan is er nog altijd AUDOTORIUM!!! :lol:
die gaat om 10 of 11 uur open en sluit pas om 6 uur! er vertrekken gratis bussen vanuit de haven en die brengen je ook weer terug naar t centrum om 6 uur. heel goed geregeld allemaal dus!!
je hoeft nergens entree te betalen dus ook heel fijn! alleen voor audotorium moet je entree betalen. vorig jaar was dit 20 TL dus ong. 12 euro.
ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen met je vragen!
wanneer kom je op vakantie? jullie gaan t zeker te weten leuk vinden in alanya, vooral als je van stappen houd!!
Ik vind de Janus erg gezellig! Leuke muziek (vanalles wat), erg lekkere cocktails (vooral de banana daicary of zoiets) en leuk personeel!
De haven is 's avonds echt heel leuk, er zit zeker wel iets voor je bij! Alvast veel voorpret!
En de Zaph Hahn ook heel leuk!
Trouwens de bovenste bar van Robin Hood (Latin club ofzoiets) heeft vanaf het terras een heel mooi uitzicht over de haven en de burght met de rode toren!
Maar alle discotheken staan naast elkaar, dus dat is ook lekker handig!
Veel plezier in Alanya, misschien komen we elkaar nog wel tegen
zapf hahn is helemaal verbouwd dit jaar hoorde ik!!!
ik ben benieuwd hoe t er dit jaar uitziet!! er gaat dit jaar ook een goede vriend van me werken dus zal er wel regelmatig te vinden zijn denk ik
Wat? Zaph Hahn verbouwt? Ohw dat moet ik zien, ben benieuwd!
Vorig jaar werkte daar het vakantievriendje van een vriendin van mij, ben benieuwd of hij er dit jaar ook weer werktā¦
Ohw ik heb weer heel erg veel zin in het stappen in de haven van Alanya!!! GEWELDIG!!!
Bedankt voor de leuke reacties⦠Hierdoor krijg ik nog meer zin om op vakantie te gaan⦠Ik kan haast niet wachten maar ik moet nog tot 10 juli wachten want dan vertrek ik. Ik ga dus van 10 tot 24 juli en verblijf in hotel Rivieraā¦
Hebben jullie me nog meer te vertellen over het nachtleven???
Een biertje in de haven koste vorig jaar:
5.000.000 lira en een groot biertje koste 6.000.000 (4ā¬)
Een cocktail tussen de 10.000.000 en 16.000.000ā¬
Maar je hebt ook wel happy hours, 2 cocktails voor de prijs van 1
Maar buiten het centrum is het allemaal iets goedkoper.
1 Ja ik bedoelde idd typisch Turkse drankjes
2 Ik ga voor het eerst naar Alanya omdat ik veel mensen in mijn omgeving daar enthousiast over heb horen vertellen⦠en die lastige hollanders daar moeten we het dan maar mee doen⦠Ik hoop wel dat ik me er echt op vakantie voel en niet dat het lijkt of ik gewoon ergens in NL ben. B)
3 Hihi daar komt ie: Ik heet lindalight omdat ik een jaar geleden een email adres moest verzinnen en ik wist toen niets origineels. Ik dronk toen altijd blikjes coca cola light zodat een vriendin van me het idee had om er dan maar lindalight van te maken vandaar!
Maare waar ga jij dan altijd op vakantie in turkije??
Ik drink tegenwoordig geen alcohol meer, dus ik ben echt uit de alcoholwereld lol, misschien hebben anderen wel een antwoord voor jeā¦
(Ja er is de bekende raki, de zeer zware nationale drank, maar laat dat maar zitten, vind ik nietsā¦)
hmm,
Ik ben 28 en ben eigenlijk naar heel veel plaatsen geweest en nog steeds ken ik grote delen van Tuirkije niet !!
Mijn voorkeur is Antalya, lekkere grote stad aan de Middellandse zee waar je werkelijk alles vind, mān ouders hebben een appartementje daar sinds enkele jaren en in Juni zijn we daarā¦
Er lopen daar niet zoveel buitenlandse toeristen(wel Turkse toeristen uit Istanbul, Izmir, Ankara etcā¦) rond als in andere plaatsen, wat ik beter vind, ik hou niet van toeristen kermissen lolā¦
In Antalya heb je heel veel āgewone winkelsā, warenhuizen, supermarkten en een gigantische hypermarkt (of shopping mall op zān Amerikaans net een luchthaven waar je niet goed van wordt !!! (In positieve zin )
Tenslotte ādie lastige Hollandersā is eigenlijk mijn antwoord op sommige mensen die steeds klagen over Russen, Duitsers of anderen zonder naar zichzelf te kijken, ja niet iedereen is Nederlander in deze wereld toch, daar moet je mee leren leven heheā¦
Ik ga dit jaar voor het eerst naar turkije dus ik ken het land helemaal nog niet⦠Ik ben pas 19 dus ik heb nog vele jaren voor me om meer van turkije te zien. Heb zelf niet zoveel moeite met al de toeristen maar het moet ook weer niet te zijn. En wat je zegt over de ālastige hollandersā niemand is perfect dus moet je idd eerst naar jezelf kijken voordat je commentaar op iemand anders geeft. Te veel letten op anderen verpest ook je eigen vakantie lijkt me <_<
even iets minder formeel nu we elkaar iets beter kennen lol,
Ik heb werkelijk fenomenale plaatjes van heel Turkije die je nooit hebt gezien inclusief ontelbare van Istanbul, mocht je geinteresseerd zijn (gratis natuurlijk) kan ik je ze geven via je prive inbox, of ik maak gewoon een topic hierover zodat iedereen kan meesmullen, maar ik weet niet of Hans dat goed vindt ???
Hoe zit het met plaatjes posten op dit forum weet iemand dat :o
Dat zou wel tof zijn natuurlijkā¦
Weet alleen niet hoe dat gaat met plaatjes posten op dit forumā¦
<_<
Maar er zullen wel andere mensen zijn die hier meer over kunnen vertellen toch??
Hahahaha ja die drukte hier op school is idd erug minder⦠De 1e dag van het blok en ik heb er nu al geen zin meer in :blink:
Hihi nog **[SIZE=7]97[SIZE=1]dagen en dan zit ik al in Alanya⦠en jij over 99 dagen.
Heb er zoān zin in. En wat dat stappen betreft moeten we zeker doen lijkt me gezelligā¦
Misschien hebben andere mensjes op deze site ook nog ervaringen met het uitgaan in Alanya die ze met mij willen delen???
Als ik alle verhalen hoor zou ik het liefste vandaag nog in vliegtuig springen⦠hahahaha