Hallo allemaal,
ik ga dit jaar voor het eerst vliegen, spannend spannend…
maar ik ga over 2 weken naar Alanya, en nu hoor ik dat er in februari helemaal niets te doen is?! is dit waar?
Het is er inderdaad niet zoals in de zomer. Heel veel winkels en restaurants zijn gesloten, met name de toeristische plekken. Uitgestorven is het er absoluut niet want er wonen natuurlijk gewoon heel veel mensen maar het is er niet zoals in de zomer. Ik vind het heerlijk als het er zo rustig is, maar dat zal per persoon verschillen ;).
Maar ga je naar de stad/centrum of naar een resort bij Alanya? Dat maakt ook verschil. Helaas is het in februari eigenlijk wel altijd te koud om te zwemmen en te zonnen, reken op zo’n 15/20 graden met zon, als je geluk hebt of regen als je pech hebt…
INou ja mijn vriend zit in de horeca en we heb en niet echt keus om niet in de zomer tegaan, en de rest van het jaar ga ik zelf naar school. Maar ja, we hebben een hotel geboekt in Alanya. Als het rustig is vind ik niet erg, maar nu hoor ik van vele mensen dat ik me plannen om te gaan shoppen wel van de baan kan gooien?! Want niets is open… Nou dat vind ik wel erg jammer…
Tsja het ligt eraan waar je wil gaan shoppen, de toeristenwinkeltjes zijn grotendeels dicht…maar de normale winkels zijn natuurlijk wel open. Daar zijn ook genoeg kledingwinkels etc bij. Maar is soms wel wat lastiger de leuke winkels te vinden als je er niet bekend bent.
Wij wonen er. Aylem zei het al, het is rustig. Maar ga er niet van uit dat je niet kan shoppen. De typische toeristen winkelgebieden zijn overdag nog redelijk wat winkeltjes open. Het positieve is dat het een periode is van koopjes! S’avonds zodra het donker wordt is het niet te vergelijken met zomers. Waar je normaal tot middernacht kan shopen is nu niets meer te doen. Veel restaurants zijn dicht maar een paar gezellige zijn de hele winter open. Denk b.v aan “EV” vlak bij het Atatürk plein met elke avond live muziek. Maperi aan de haven erg lekker eten en altijd open. En zo zijn er nog een paar. Wat betreft strand beetje geluk heb je wel nodig als het 15 graden is is een tshirt in de zon genoeg maar inderdaad er valt ook veel regen in deze periode. Zee water is nu trouwens warmer dan de buiten temperatuur en zal rond de 18 graden liggen. Als je wat wil zien is het in deze periode mogelijk om voor rond de €20,-- een auto te huren en er is echt veel te beleven in de omgeving. Dichtbij b.v. Dim çay met zijn grot en stuwdam. Syedra oude Romeinse stad. Alarahan een karavanserai aan een rivier. Je kan daar klimmen naar een seldjoekisch verdediging werk en je klimt dan ruim een uur door een gang in de berg. En zo kan ik nog wel even door gaan.
dikke trui meenemen,en een leuke turkse boy opzoeken die je lekker verwarmt Esther.
Lieve mensen en er is zat t e zien,en heel veel nl-ders waar je lekker mee kan kleppen! zat barretjes
fijne vakantie!!
groetjes
frank
heel erg bedankt voor jullie reacties, en koopjes dat is altijd fijn ghehe.
Woensdag nacht vertrekken we er, en heb er nu al zin in.
ennee Frank, ik heb een hele leuke nederlandse vriend die ik meeneem;)