Air Asia vlucht herbevestigen = online inchecken?

Hoi reizigers,

wij hebben onze vluchten naar Bali geboekt met Air Asia, alsook enkele binnenlandse vluchten in Indonesie en Maleisie.

Nu is mijn vraag:
dienen we deze vluchten te herbevestigen? Of staat dit gelijk aan 48uur op voorhand online inchecken?
Vanaf we online inchecken, dienen we dit ticket dan af te printen?

Ik veronderstel dat het niet zo moeilijk is om internet cafés te vinden?
Indien we in de 48uur voor vertrek over geen internet kunnen beschikken, kunnen we wel in de luchthaven zelf inchecken, maar moeten we dan op voorhand bellen om de vlucht te herbevestigen?

Alvast bedankt!!!

De Indonesiche maatschappijen doen niet aan herbevestigen.

Ik heb buiten Indonesie ook nooit een vlucht van AirAsia herbevestigd. Wel is het handig om de vertrektijden vlak voor vertrek nogmaals te conctrolleren (dit kan bij inchecken), men is mij ooit vergeten (?) te mailen dat mijn vlucht 2 uur VERVROEGD zou worden!

Zoals Jenny al zegt je hoeft je vluchten voor Airasia echt niet te herbevestigen. Ik zou inderdaad wel de tijden even checken vlak voor vertrek. Je kan trouwens bij airasia je mobiele nummer doorgeven dan sturen ze je een sms als je vlucht is vertraagd die heb ik 1 keer gehad en dat werkte zeer goed en ze hebben ons ook 1 keer gebeld als ze je niet vergeten dus.

Ok, we hebben ons gsm nr telkens doorgegeven, maar we zullen zelf ook nog wel nakijken voor we vertrekken.

Alvast heel erg bedankt voor de snelle reacties!

en gelukkig is het nog geen RYAN (daar moet je wel tevoren je board-pas zelf uitprinten)-je hoeft eigenlijk helemaal niks anders als je pas te laten zien en te zeggen waar je heen gaat. Maar het schijnt dat sommige airports bij de ingang in Indo wel een print willen zien om ongenode gasten te weren. De rest is enkel flauwekul om het interessant te maken. je kan niet eens herbevestigen/reconfirm.

Nog even 1 vraagje:

moeten we bij online inchecken, zeker beschikken over een printer?
Ik heb nl een beetje schrik, dat we niet overal kunnen printen.

Of volstaat het om enkel online in te checken en niet te printen?
Hoe regelen jullie dit?

In veel internetcafe’s zijn printers te vinden. Mocht je onverhoopt inchecken op een plaats waar toch geen printer is, dan kun je het bestand aan jezelf mailen (eerst ‘print as PDF’) en later alsnog uitprinten.

Officieel moet je een ticket laten zien voordat je het vliegveld binnen gaat. In de praktijk lukt dat als witneus ook wel zonder, is mijn ervaring :slight_smile: Bij het droppen van je bagage krijg je alsnog een boarding pas - Air Asia is niet zo extreem als bv Jet2 of Ryan Air dat er meteen 10 euro voor gevraagd wordt :slight_smile:

Hallo,

In Azie kun je prima overal printen. Je kunt vaak in het hotel waar je verblijft printen of in een internet cafe die er genoeg te vinden zijn onderweg. Ik heb ook geen printer bij me logisch lijkt me en print altijd alles onderweg.

Een oud topic maar toch even een vraag:
Als je online incheckt bij AirAsia kun je kiezen voor de optie Insure Travel Protection. Wat houdt dit precies in en is het noodzakelijk om hiervoor te kiezen?

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Hoi Chantal en Stefan,

wij hebben die verzekering ook eens 1 keer genomen. Net tijdens die vlucht was er 1 koffer van ons zwaar beschadigd. Wij hebben dit proberen regelen via die zogenaamde verzekering, maar zelfs na herhaaldelijke mails er nooit reactie op gekregen.
Ik zou deze dus nooit meer nemen en gewoon kijken dat je een goede verzekering elders bij een makelaar hebt.
Groetjes

1 like