Agua Azul

Beste reizigers,

Wij gaan eind december naar playa del carmen voor 12 dagen. Natuurlijk willen wij heerlijk genieten van het strand,maar er staat 1 ding hoog op ons verlanglijstje…

De watervallen van agua azul! Nu ben ik al een beetje aan het rondkijken,maar heb nog niet de beste manier gevonden om daar te komen. Is dat vliegen of per bus (deze rit duurt wel 12 uur,maar is een nachtrit)
Wie o wie weet hoe wij daar het beste heen kunnen gaan,desnoods met een nachtje overnachten in die buurt.

Verdere tips over andere bezienswaardigheden zijn ook meer dan welkom.
:vak02:

Alvast bedankt!
MvG
Calibelleza

Je zou kunnen overnachten in Palenque. En gelijk ook hier de ruines van palenque bekijken die ook zeer mooi zijn en vandaaruit naar Agua Azul gaan. Palenque heeft wel een mini vliegveld, maar denk niet dat je vluchten hier naar toe zult vinden dus dat zou inderdaad met de bus moeten gaan.

Hey bedankt voor je reactie!

Liggen Agua Azul en de ruines ver uitelkaar?

Ons idee is nu dit: De nachtbus of avond bus pakken en dan rond 7 uur s’ochtends in Palenque aankomen. Vanuit daar een colectivo pakken naar de ruines (heel vroeg dus) na 2 a 3 uurtjes een colectivo naar Agua azul waar we de gehele dag (middag) zullen verblijven, om tegen 5 uur weer weer naar Palenque te gaan en dan om 8 uur de avond/nachtbus weer naar playa te pakken.
Misschien wel wat zwaar,maar we zijn nog jong en willen dit toch heel graag zien. Daar komt dan bij dat we misschien de andere ruines dichterbij playa of de parken wel kunnen overslaan.

Omdat alles zo kort is en we ooknog wat willen rusten,zitten we nu te kijken naar welk eilandje we kunnen bezichtigen en dan is het 1e wensen lijstje wel aardig gelukt. Ik denk dat een 2e reis,uiteraard wat langer, ons dan de rest van mexico moet laten zien.

Alsnog bedankt voor de tip!:dag:

De ruines zitten vlak bij het plaatsje Palenque. Zo’n 5km linea recta. Dus dat is goed te doen en is dus niet echt extra veel reistijd. Zou eerst inderdaad de ruines doen daarna de watervallen.
Tussen Palenque en Agua Azul heb je ook nog de waterval Misol-ha. Mocht je tijd over hebben zou je daar op de terugweg naar Palenque eventueel nog even snel langs kunnen gaan.

Hey Ednet,

Bedankt voor de tip. Misol-Ha willen wij zeker ook mee pakken!
Is de route; Palenque (ruines),misol-ha en dan agua azul een goede optie?

Nogmaal heel erg bedankt,wij gaan er voor!

Jup is ook mogelijk. Je komt hoe dan ook langs de afslag naar Misol-ha zowel op de heen- als terugweg wat vrij dicht bij de autoweg ligt.

Mocht je ook een overnachting willen, ben er dan wel vroeg genoeg bij i.v.m. de drukte tijdens de feestdagen.

Succes!

Helaas gaan wij geen nachtje meepakken in Palenque,daarvoor is onze rijsduur te kort en de busreis te lang!
We zijn van plan om de bus van 20.00 terug te nemen en dus in de bus te overnachten.

Weten jullie misschien hoever agua azul van Palenque zit?

Ik dacht zo’n 60 - 70 kilometer.

Ondertussen ben ik alweer ruim 3 weken thuis!
Ik moet zeggen dat ik er van heb genoten!!! Het hotel waar wij zaten in playacar was gewoonweg uitstekend-geen enkele klacht.

Wij zijn op dag van aankomst buskaartjes gaan halen voor de reis naar Palenque en agua azul. Ik moet zeggen dat de reis enorm is meegevallen!
Wij hadden kaartjes voor de ado luxe klasse en een avondrit.
Rond 19.15 op de bus gestapt,bij het instappen kregen wij een tasje met 1 flesje water erin en 1 blikje fris+koptelefoon voor de flatscreens die om de zoveel stoelen hangt. De leuning kon echt heel ver naar achter!!! En iets van 80cm beenruimte voor je! Na een filmpje te hebben gekeken,lekker geslapen en zijn we om 7.30 in Palenque aangekomen-ons snel in de toiletten opgefrist-zover dat kon-en een taxi genomen naar de maya ruines. Die gaat om 8.00 open en dat is echt aan te raden want het is dan nog lekker rustig. Daar hebben we bij een tempel ontbeten (zelf meegenomen). Rond 10/11 uur werd t al wel drukker,en hebben we daar bij een touroperator,of zoiets dergelijks een busje geboekt met andere mexicaanse mensen. Om 12.00 zijn we toen richting misol-ha gegaan wat echt een hele grote indruk op ons heeft gemaakt! Prachtig!!
Daar zijn we 45 minuten gebleven en op naar agua azul.
Alleen was het niet blauw maar bruin-heel teleurstellend,maar toch zijn we blij dat we zijn geweest! Rond 18.00 ging het busje weer richting Palenque. De chaufeur heeft ons netjes bij het busstation gezet,en hebben wij in de buurt nog lekker wat gegeten. Helaas had de bus die avond een grote vertraging,want hij zou om 21.00 weer naar Playa del Carmen gaan, uiteindelijk zaten we om 23.00 in de ado terug naar het hotel. Weer lekker geslapen en de volgende ochtend-tegen middag waren we weer in ons hotel.

Het is een hele rit,maar heel erg de moeite waard om te doen en het is ook goed te doen,omdat je dus s’nachts reist en geen dag vakantie mist,als je kort gaat. Wij waren er maar 10 dagen. Als je het niet erg vind om 2 nachtjes je comfortable hotel te missen dan is dit EEN AANRADER!

Ik wil iedereen nog bedanken voor de tips! Het klopte ALLEMAAL!
MvG
Calibelleza:dag:

Leuk dat je het laat weten hoe het was. Jammer van Agua Azul, dat heeft dacht ik te maken met regenval had ik ooit gelezen/gehoord. Dus dat is pech/geluk hebben. Mocht je ooit weer de kans hebben om er naar toe te gaan, dan gewoon weer doen. Is het zeker waard wanneer het mooi blauw is.