Afstudeerstage Curacao

Heeej,

Ik wil volgende jaar (februari 2008) afstuderen in Curacao… Mijn afstudeerstage duurt 5 maanden en nu ben ik op zoek naar een bedrijf, waar ik mijn afstudeerstage kan doen. Ik studeer de opleiding Hotel & Eventmanagement in Eindhoven. Dus zou graag afstuderen bij een Hotel, café of restaurant in Curacao, het liefst in Willemstad Punda…

Kan iemand me soms tips geven of weet iemand nog een leuk stagebedrijf waar ik kan afstuderen??
Ook zoek ik nog huisvesting in Willemstad!!.. :wereld:

Groetjes Maike

Staat er op http://www.stagescuracao.nl/studenten/stageszoeken.aspx niks voor je bij? Misschien iets minder geschikt als afstudeerstage, maar wie weet kan je er een leuke draai aan geven.

Ik ben net een paar weekjes terug van een half jaar stage in Curacao.
Mijn ervaring is dat veel organisaties/instellingen/bedrijven enzovoort een contract hebben met een stagebureau op Curacao, wat betekent dat je een plek via een stagebureau moet regelen.
Natuurlijk zijn er ook bedrijven die geen contract hebben, maar die zul je zelf via internet moeten opzoeken of iets dergelijks (vragen aan mensen die er zijn geweest etc. Doe zelf geen horeca dus heb ook geen idee voor je).
Ik heb mijn stage daar laten regelen door wereldstage. Zij hebben ook een woning voor mij geregeld, in de nieuwestraat. Dat is een straat met veel studentenhuizen, waar alleen maar Nederlandse stagiaires inzitten. Dit was niet alleen gezellig, je legt ook heel erg snel contact met mensen en daarnaast woon je ergens waar veel stagiaires wonen (bijv. makkelijk na het stappen, dat je niet alleen met een taxi terug hoeft omdat er altijd wel stagiaires zijn die ook terug moeten naar die straat). Ik kende ook mensen die zelf een woning hadden geregeld, maar die woningen lagen dan ook minder centraal. In de nieuwestraat is de bushalte voor de deur, centrum van Punda op enkele minuten loopafstand, en de kroeg in de straat. Wat wil je nog meer? Het was daar hopi bon!

Succes met alles!

Gatverdamme, wurgcontracten. Ik hekel dergelijke maffiapraktijken. Jammer dat veel mensen daar aan meewerken. Just my opinion…

Nieuwestraat is inderdaad prima. Heb er zelf ook gewoond, erg gezellig :slight_smile: Maar een auto is sowieso erg handig, dus maakt hiet niet echt uit waar je woont. Ieder gebied heeft wel z’n voor- en nadelen.