Afscheid

(origineel bericht op be-more.nl)

Afscheid

Hallo allemaal.

Vandaag was onze allerlaatste dag op het project. Het was wel een gek idee, allerlaatste ontbijt daar enzo. We kwamen op het project en de kinderen kwamen zoals gewoonlijk weer naar ons toegerend om te knuffelen.

Op vrijdagochtend gaan ze altijd dansen dus het beloofde een gezellige ochtend te worden. Ik heb ze aan het begin van de ochtend weer ballonnen gegeven. Ik had nog twee extra zakjes meegenomen. Allemaal oranje haha.

Na de dagelijkse yoga gingen we dus dansen, weer op de muziek van Shakira haha. Wakka wakkaaa! Ze hebben daarna een aantal ballonnen opgeblazen, ook nog van de vorige keer. Het was een hele vrolijke boel.

Ik heb hele leuke filmpjes gemaakt waarin iedereen aan het dansen en zingen is. Echt super leuk!!

Toen het kwart voor 12 was moesten alle kinderen in een kring gaan zitten, dus dit deden wij ook. We wisten niet wat er ging gebeuren. Toen kwam het, ze gingen ons voor alles bedanken. 1 voor 1 kwamen de kinderen naar ons toe met kadootjes. Echt super schattig. Daarbij kusjes en knuffels om te bedanken. Tot slot kwamen de leraressen met kadootjes. Echt heeeel lief! We hadden dit totaal niet verwacht. Vooral omdat er zoveel vrijwilligers komen, dus we dachten: ze zeggen doei tegen ons en staan al weer klaar om de andere vrijwilligers te verwelkomen. Dit was dus niet het geval. De ene lerares leek bijna traantjes te laten. Echt super geweldig was dit! Ze wilden ook onze e-mail adressen en facebook enzo.

Het was 12.00 uur en echt tijd om weg te gaan bij het project. We hebben nog een rondje kusjes en knuffels gedaan met de kinderen en zijn toen gaan lunchen. Na de lunch heeft Wayan (broer van Ketut) ons naar Sanur gebracht, naar ons hotel. We wisten niet zo goed wat we moesten verwachten omdat het maar 2sterren is en het was super super goedkoop. De beoordeling was wel heel goed, dus we hoopten op het beste. Eenmaal aangekomen zag het er prachtig uit. We hadden een deluxe kamer geboekt en hadden eigenlijk wel een hoge verwachting (komt waarschijnlijk door ons vorige luxe hotel haha). De kamer is wel erg mooi maar de badkamer is erg verouderd en op de site stond dat we een bubbelbad zouden hebben. Deze was niet aanwezig. Ik heb even getwijfeld maar ben toch naar de receptie gegaan en ben in discussie gegaan met de vrouw haha. Ze zei dat ze het wel zou regelen. We hoorden niks weer dus ben ik er weer heen gelopen. Toen kwam de baas eraan en zei dat ze geen kamer hadden met een bubbelbad. Dus toen zei ik dat ze dan naar booking.com moeten bellen omdat die dan verkeerde informatie vrijgeven over de kamers. Neee neee zei de meneer. Het is onze fout, wij hebben de verkeerde informatie doorgegeven. Hij was wel erg eerlijk. Dus toen voelde hij zich ontzettend schuldig. Ik zei dat het niet zo erg was, maar dat ze het voor de volgende gasten wel moeten laten veranderen op de site haha.

Toen vroeg hij of hij wat kon doen voor ons. Hij wou ons gratis shuttle service aanbieden naar de luchthaven als we vertrekken, maar dit heeft geen zin want dan zitten we heel ergens anders op Bali (Kuta). Toen kwam er een vraag in mij op: of de minibar gratis is, of dat we er voor moesten betalen. Toen zei die: voor jullie is die nu gratis. HOERAAAA! Mooi voor elkaar haha. Ik zat daarna nog een tijdje buiten en toen kwam hij eraan lopen met een kadootje. (wat een kadootjes vandaag!) Hij voelde zich nog zo schuldig en hoopte dat hij met dat kadootje weer een glimlach op ons gezicht kon brengen. Haha we zijn allang blij dat deze kamer en het mooie zwembad maargoed. Het kadootje waren 2 t-shirts met reclame van het hotel erop haha. Wel lief dat deze beste meneer zoveel moeite doet. Misschien moeten we hier een beetje gebruik van gaan maken? Neeeee grapje.

Vanaf maandag zitten we namelijk op het paradijs van aarde! De Gili Islands.
Dit weekend vermaken we ons hier wel, en zondag zijn we toch de hele dag bij onze SLB-er. Super veel zin in!!

Tot snel!!

(origineel bericht op be-more.nl)