Afrika over land

Hoi,

Wij, Alex en Chris, jonge vijftigers, willen rond de jaarwisseling van Brussel naar Zuid-Afrika rijden in onze Unimog. Omdat wij de eerste maand waarschijnlijk een job hebben tot in Benin, zal de route van daaruit nog moeten bepaald worden?
Wie heeft tips over bezienswaardigheden,veiligheid, bevoorradingsmogelijkheden, branstofprijzen en dergelijke?
Moet je alle visa vanuit de thuisbasisregelen of kan dat van onderweg?
Van op voorhand is het namelijk niet zo makkelijk om te weten wanneer je waar zal zijn.
Is een “Carnet de passage” verplicht voor het voertuig?

Alex

qua bevoorrading is het handig om altijd wat eten mee te nemen, schepje oid voor de banden, paar lege tanks evt extra band e.d. brandstofprijzen zou ik me niet druk over maken… was laatst in syrië, ambassade had van te voren verteld dat er geen diesel zou zijn… was dus wel zo (voor 9 eurocent per liter!!). visa kan meestal wel aan de grens, ook een stuk goedkoper!
wat kaarten mee van de landen is geen overbodige luxe!
wat gaan jullie doen eigenlijk (als ik vragen mag)
groeten
Reinier

Na 25 jaar hard werken verkopen wij de zaak en gaan een jaartje (of meer?) niets doen wat herbronnen. En omdat mijn vader en zus in Zuid Afrika wonen lijkt mij dat een goed doel om naar toe te rijden.

Alex

mooie trip :slight_smile:

Hoi Alex,

Heb je de overland forums al eens bezocht ? http://www.africa-overland.net/
Je vind hier alle informatie die je nodig hebt gelogd door je voorgangers!

Veel plezier.
Erwin