Tot nu toe hebben we pas 1 stel gevonden dat zo’n reis met kinderen van deze leeftijd hebben gedaan maar er schijnen er toch nog wel wat meer te zijn.
Gezien het feit dat we kinderen hebben is onze voorbereidingstijd heel ruim want we vertrekken pas over 2 a 2,5 jaar. Maar we willen goed voorbereid vertrekken. De reden dat we het westen waarschijnlijk overslaan is voornamelijk de wegen. Er is daar genoeg te zien maar vaak zijn de mooiste plekken het minst makkelijk bereikbaar (heb ik me laten vertellen. )
waarschijnlijk wordt de testrit wel vanuit spanje naar marokko, westelijke sahara en misschien iets verder mauritanie, senegal en gambia en dan weer terug.
We willen graag veel van de wereld zien maar niet te gehaast dus doen we het in etappes.
Nu dus een stukje europa, afrika en midden oosten.
de route zoals we nu verwachten het te gaan doen, ( er kan veel veranderen in 2 jaar natuurlijk)
nederland, belgie, luxemburg, stukje frankrijk, zwitserland, italie, tunesie, libie, egypte, soedan, oeganda, rwanda, tanzania, malawi, zambia, angola, namibie, zuid afrika, lesotho, swaziland, botswana, zimbabwe, mozambique, tanzania, eilanden zanzibar en pembla, kenia, ethiopie, soedan, saudi arabie, jordanie, syrie, turkije, bulgarije, macedonie, albanie, montenegro, servie, bosnie, kroatie, slovenie, oostenrijk, duitsand en weer thuis.
We denken op dit moment aan een 4x4 onderstel (landcruiser of iets dergelijks) met een camperopbouw.
Maar alle tips zijn welkom!!!
Ik heb al snel een kijkje genomen op je sites!! Leuk dat je reizen met kinderen als thema hebt want veel mensen zien dat als niet mogelijk is mij opgevallen. Als wij vertellen dat we weg gaan vragen mensen letterlijk (dit gebeurt bijna altijd) wat doe je met de kids als je weg gaat??? haha
groetjes Bianca