Overland reizen door Afrika

Al een tijdje loop ik rond met het idee dat ik graag voor langere tijd door Afrika zou willen reizen. Dit zou ik graag willen doen ‘overland’, dus met mijn eigen 4x4.

Ik wil alleen niet alleen gaan, en ik ben dus opzoek naar een reisgenoot die met mij mee zou willen. Ik wil wel voor langere tijd weg, bijvoorbeeld een aantal maanden, een half jaar, of een heel jaar.

De route staat nog niet vast, we zullen dit van te voren niet strak plannen, maar juist onderweg steeds voor een aantal dagen vooruit plannen. Dat is ook de vrijheid die we hebben door met de auto te reizen, we kunnen volledig ons eigen tempo bepalen en overal komen.

De auto waarmee we gaan is een Toyota Landcruiser, dit is de ideale reisauto voor Afrika. De laatste maanden ben ik druk bezig geweest om de auto aan te passen en te prepareren voor een lange reis. Met voorzieningen voor brandstof (extra tank), slapen (daktent), zwaardere vering etc. etc. De auto is daar dan ook vrijwel klaar voor.

Als je het leuk lijkt met mij te reizen door Afrika, ook houd van vrijheid, natuur, landschap, cultuur, de rust etc. stuur me dan een PB/mail.

Gr. Dion

Ik was er nog vergeten bij de schrijven; Ik wil eind dit jaar vertrekken, zo ongeveer rond Oktober/November.

Hoi Dion,
Klinkt goed, je reis naar Afrika,heb zelf wel interesse.
Kun je me wat meer vertellen over de geplande route die je gaat
nemen, en de eindbestemming ?
Ben zelf aantal keren voor langere tijd in Afrika geweest, maar nog
nooit over land er naar toe geweest, moet geweldig zijn.
Het plan om volgend jaar terug naar Oost-Afrika te gaan had ik
al, maar jouw idee is super. Schrijf me, en wie weet komen we verder.
Grtn Ger.

Heey Dion,

Wat een supergaaf plan!
Ik wilde zelf aan het einde van dit jaar een wereldreis maken en beginnen in nieuw-Zeeland en dan eindigen in Afrika maar jou plan staat me zo erg aan dat ik de plannen wel om zou willen gooien. Lijkt me echt supergaaf om ‘overland’ te reizen en t allemaal van te voren nog niet zo strak te plannen!
Ik hoor t nog wel!

Groetjes Tamara

Hey Dion,

hoe staat het inmiddels met de plannen? Heb je al iemand gevonden? Misschien stomme vraag, maar hoe oud ben je? Leeftijd speelt niet altijd een rol in of het klikt maar toch…

En ligt het helemaal open of heb je wel een bepaalde route voor ogen? Zou je geinteresseerd zijn om ergens aan een project deel te nemen, langere tijd ergens te zijn etc?

Boel vragen he?! je plannen klinken in ieder geval super. Zoek je 1 of meer reisgenoten? Nu hou ik op met vragen :slight_smile: Annet.

Ik ben ook benieuwd of je meerdere reisgenoten zoekt, en evt. ook voor kortere periodes. Ik heb een vaag Afrika-plan voor jan-febr.-maart. Ongeveer.

Heej Dion,

Je plan klinkt errug goed moet ik zeggen. Het klopt gewoon helemaal met hoe ik graag wil gaan reizen. Geen strakke planning en maar kijken waar en wanneer je ergens terecht komt. Helemaal super! Ik ben echt erg geinteresseerd dus als je nog niemand gevonden hebt…MAIL MIJ dan!!

Groetjes Esther

Hoi,
Ik heb zelf de trip ZA-NL gedaan afgelopen jaar, en ik denk erover om nu terug te gaan rijden. Het grootste deel van de trip hebben we zelfstandig afgelegd, zonder andere autos. Maar dat heeft toch een beetje zijn beperkingen, als je met 2 autos reist kan je op nog onbereikbaardere plekken komen…

Als je interesse hebt, post me dan je globale reisplan, misschien kunnen we teamen. Ik heb zelf een 4x4 Hilux doublecab, goed uitgerust.

Gr.

Hoi Dion,
Wat jij van plan bent heb ik gedaan. Van Nederland via Nairobi naar Kaapstad gereden. Mijn Landcruiser staat nog in ZA en ik doe daar 2 keer per jaar een rondje. Misschien kan je helpen met goede raad. Je kunt ook mijn route zien en plaatjes kijken op www.imaginature.nl
groet Andre

Hallo!

De auto al vol…anders ben ik wellicht geinteresseerd!

Grz Miriam

Wat een hoop reacties!! Leuk, het is voor mij al een lange tijd een droom om overland door Afrika te reizen. En ik vind het nu wel tijd om die waar te maken:) Dus ik heb eigenlijk dezelfde vraag hoe staat het met de planning en is er nog een plekje vrij, ben niet zo dik:)

Groetjes Karen

hallo dion, je bent de enige met veel reacties. ik ga zeker naar afrika deze winter. mijn plan is met bus, trein en liften. maar in een 4wd ook heel goed. om een lang verhaal kort te maken geef ik je hierbij mijn telnr. 0643539523 veel goeds maria:wereld:

Hoi Dion.
Ik lees dit bericht net. We zijn met ons tweeën al een tijd van plan om via egypte sudan ethiopie kenia naar Tanzania te reizen en we zijn óók op zoek naar reisgenoten.
We gaan welliswaar met twee off the road motoren. Maar ik denk dat de combinatie motor auto niet persé een verkeerde hoeft te zijn.
We zouden het hele traject samen kunnen reizen of bv alleen de kritische delen.
Wij willen eind november/begin december vertrekken.
Ik reis samen met m’n dochter van 19 Ben zelf 50.
Ons reisdoel is in eerste instantie Tanzania omdat ik daar in een vorig leven een paar jaar gewoond heb, maar als de motoren het houden gaan we gewoon verder.

Als je of anderen geïnteresseerd zijn kun je me mailen op [EMAIL=“erikaas@telfort.nl”]erikaas@telfort.nl
of bellen 0638054812

Groet,
Theo/silvia