(origineel bericht op be-more.nl)
Afrika here i come!
Hallo,
Ik ben Mandy, 19 jaar en ga van de zomer vrijwilligerswerk doen in Afrika. Ik ga samen met mijn mede-vrijwilligers werken op het project YODEP, hieronder uitleg over het project:
<strong> De afkorting YODEP staat voor Youth Development and Productivity. De organisatie is gevestigd in Nteche village, ten oosten van Zomba. YODEP is opgericht door een aantal jonge ondernemende mensen uit de community om de jeugd te stimuleren en de productiviteit te verhogen. </strong>
<strong>YODEP brengt tieners door middel van sport en spel samen, om zo hun individuele talenten te ontwikkelen. Ze bieden hulp aan kwetsbare mensen door te voorzien in onder andere voedsel en onderwijs. </strong>
<strong>Het enthousiaste jonge team brengt mensenrechten onder de aandacht van de gemeenschap en probeert de verspreiding van HIV-AIDS tegen te gaan door het geven van voorlichting en het aanbieden van gratis testen. Ook houden ze zich bezig met microkredieten om de inwoners meer te betrekken bij de opbouw van hun eigen community.
</strong>Ik heb er ontzettend veel zin in om dit samen met mijn mede-vrijwilligers te doen! (zie foto)
Ik zal tijdens mijn reis af en toe een update op deze site zetten, als jullie het leuk vinden kunnen jullie mij volgen, klik op <strong>Volg mijn ervaringen</strong> om zo op de mailinglijst te komen, zodat als er een nieuwe update op de site staat jullie daar bericht van krijgen!
Liefs,
Mandy.