Afgelopen zomer: 4 weken backpacken in Turkije (blog)

Afgelopen vakantie ben ik met mijn vriendin vier weken in Turkije wezen backpacken. Het was echt super. De reis is gegaan van Istanbul naar Amasra, Sinop, Amasya, Cappadocie, Egerdir, Kabak, Selcuk en weer terug naar Istanbul.

alles met de bus en liftend gedaan en verder redelijk op budget.

Mochten er vragen zijn dan beantwoord ik die graag. Mocht iemand het blog willen lezen: stuur dan even een pm :slight_smile:

Ik wil een soortgelijke reis, bij voorkeur met openbaar vervoer, door Turkije gaan maken en heb veel belangstelling voor jullie ervaringen/blog.

komt er aan :slight_smile:

Hallo … mooie route !

In Amasya … heb je daar een goed overnachtingsadres ?

Zo ja … thanks !

:slight_smile:

In Amasya heb je een grote rivier die het oude en nieuwe gedeelte van de plaats in 2-en splitst. Wij hebben er daar bewust voor gekozen om in het oude gedeelte te slapen en dan ook direct in een Otto-man huis. Voor ons relatief duur, aangezien we el cheapo aan het backpacken waren. Maar wel ECHT de moeite waard. We sliepen in het Grandpasha-hotel. Maar er is keuze zat. Het is trouwens wel de moeilijkste plek om wat van de prijs af te krijgen. De 2e nacht zijn we wat verder doorgelopen naar een kleinere Ottoman huis en wel iets van de prijs afgekregen maar niet veel.

's Avonds langs de boulevard lopen is in ieder geval erg leuk om te doen, de plaatstelijke bevolking gebruikt het ook echt als een wandel boulevard. Wij waren trouwens wel een redelijke bezienswaardigheid, we hebben er geen enkele andere ‘niet turks-persoon’ gezien tijdens ons verblijf.

Het kasteel op de heuvel (Kale) is echt de moeite waard, al is dat lopend bijna niet te doen (wij zijn met de taxi omhoog gegaan en liftend naar beneden). En natuurlijk de tombes. Lopen op een trap die uit de berg is gehouwen rond 400 BC gaf mij echt kippevel.