(origineel bericht op be-more.nl)
Afgelopen weekend en de vakantie
]Hey allemaal,
Wat gaat de tijd toch snel… ik zit alweer op de helft! Gelukkig dat ik voor 4 maanden hier zit en dus nog 2 maanden hier kan genieten!
Sinds afgelopen vrijdag hebben alle kinderen 2 weken vakantie. De juf van Grade R (Daycare) heeft een heel programma gemaakt voor de komende 2 weken. Alle kinderen zijn in een groep verdeeld op leeftijd. Elke ochtend gaan er een paar groepen naar de Theaterroom en een paar groepen naar de Playground. Dit geld ook voor de middag.
Maandag zijn we begonnen met dit programma. We hebben de groep vrijwilligers steeds in 2 groepen verdeeld zodat er 2 vrijwilligers naar het Theater en 2 vrijwilligers naar de Playground gaan. Vanaf dinsdag bestaat elke groep uit 3 vrijwilligers aangezien dinsdag Lotte en Linda-Jane zijn aangekomen.
Elke ochtend komen er een aantal groepen naar het Theater waar we gaan oefenen voor de talentenshow die we gaan houden op de laatste dag van de vakantie. De groepen die naar de Playground gaan hebben dan een sportactiviteit. We zijn nu dus druk bezig om dansjes in elkaar te zetten en te oefenen. Erg leuk!
Zaterdag ben ik met Pien, Merle en Geerte naar Phezulu safari park geweest. Net als de vorige keer heb ik hier een slang om mijn nek gehad, gezien dat de krokodillen eten kregen en gegeten tussen de krokodillen. Die slang blijft nog steeds wat eng, maar dat eten tussen de krokodillen vindt ik steeds leuker. Hoe gek klinkt dat…
Toen de krokodillen eten kregen stonden we redelijk dichtbij. We wilden natuurlijk alles goed zien. Dit hadden we beter niet kunnen doen aangezien de stukken kip rondvlogen. Een krokodil ving de kip en beet er zo hard in waardoor er allemaal stukken kip naar ons toe vloog. Gelukkig zat er maar een klein beetje op mijn been, maar de benen van Merle en Pien zaten helemaal onder. Zo vies, en een lucht, verschrikkelijk!
Ook heb ik hier een schilpad aangeraakt en heb ik een baby krokodil vast gehouden. Die baby krokodil vond ik best eng. De vorige keer mochten we deze namelijk niet vasthouden, maar dit keer wel. Zelfs toen ik de baby krokodil had terug gegeven stond ik nog te trillen. Maar toch, wel gaaf om mee te maken!
Het eten met de krokodillen was ook wel weer anders dan de vorige keer. De krokodil lag nu iets dichter bij ons, max 2 meter. De gids die bij ons stond, zodat er niks gebeurde, ging af en toe met die krokodillen spelen. Hij tikte met de stok steeds tegen zijn neus of zijn rug aan waardoor de krokodil daarop reageerden. Na de 1e keer schrikken was het echt super leuk! Toen we alles ophadden mochten we samen met de gids naast de krokodil staan en konden we op de foto. Natuurlijk heb ik van het eten tussen de krokodillen weer een certificaat.
Zaterdagmiddag kwamen Marco en Joost aan. Marco heeft vorig jaar hier een maand gewerkt als vrijwilliger en is hier nu met z’n broer voor 2 weken. Erg leuk dat dat kan, dus misschien dat ik hier nog wel een keer terug kom voor een paar weken of een maandje.
Zaterdagavond hadden we een Girls Night. We begonnen met maskertjes opdoen en nagels lakken. Hierna hebben we met z’n allen een meiden film gekeken.
Blijft leuk zo’n meidenavondje!
Heel veel liefs,
Manon