Hallo,
Wij zijn ook bezig met emigratie naar Canada. Wij zijn Erno, Caroline en zoon Kevin en dochter Rosanne. Via de skilled worker categorie. Buysse immigration heeft voor ons de aanvraag gedaan bij de ambassade in Berlijn. Hij heeft ook een baanaanbod voor mij geregeld via een baanbemiddelingsbureau, waarmee hij samenwerkt. Deze is ook goedgekeurd door HRSDC in december 2008. In maart 2009 is onze aanvraag gedaan. In Juli kregen we een brief, via Buysse, waarin de ambassade de toekomstige werkgever in Vancouver 3 vragen stelde. Hier kreeg men 90 dagen de tijd voor. Dit, omdat de ambassade twijfelde aan de echtheid van het baanaanbod. En jawel, op de 89ste dag is de brief met maar 1 antwoord terug gestuurd naar Berlijn. (Hoe stom kun je zijn) Gevolg: de ambassade heeft het baanaanbod op 6 november afgewezen. Hierdoor kom ik niet aan de 67 punten en dus gaat de emigratie niet door. Wij zijn zeer teleurgesteld. Het baanbemiddelingsbureau in Vancouver is dat ook en gaat in hoger beroep tegen de afwijzing. (Zij willen hun naam zuiveren) Ik ben niet de enige, die dit overkomt. Veel aanvragen met een baanaanbod van dit baanbemiddelingsbureau zijn afgekeurd. Maar een uitzondering is, dat de aanvragen, waarvan het baanaanbod is afgekeurd, maar toch 67 punten hebben, wel door mogen gaan in het proces(bijv. medische keuring).
Bij wie is het baanaanbod ook afgekeurd door de ambassade?
Onze zoon wordt komende Juli 22 jaar en zal dan zelf een aanvraag moeten doen en mijn IELTS diploma is nog ruim een jaar geldig, dus we willen niet wachten op de uitspraak van het hoger beroep.
Wie weet of er een financiele instantie, bank, of verzekeringsbedrijf is in Canada die een adviseuse zoekt en bereid zou zijn om een baanaanbod te doen voor mij? Ik ben bereid om naar Canada te komen voor een gesprek en de papieren te helpen invullen.
Groet,
Caroline