Hi,
Aankomende maart beginnen mijn vriendje en ik aan een wereldreis van minimaal een jaar waarna wij een tijdje in China willen blijven (ik heb Mandarijns gestudeerd en hier ook een tijdje gewoond). Daarna hopelijk Singapore voor een aantal jaar voor werk.
Maargoed, first things first. Ik ben een ervaren reiziger en wij hebben een budget van €25.000 waar elke maand nog de inkomst van de verhuur van ons huis in London bijkomt (min alle kosten thuis blijft daar ongeveer €18.000 van over maar die sparen wij graag als het even kan :). Wij reizen redelijk bescheiden hostels, Airbnb, Couch sufring, street food, over land reizen etc maar geven ons geld uit aan dingen als duiken, skydiven, cursussen, vrijwilligers werk, bijzondere ervaringen enz.
Om alles uit deze reis te halen en niet omslachtig te reizen/dingen te missen graag advies!
De landen die wij aan willen doen zijn:
India
-Delhi
-Agra
-Varanasi
-Jaipur
-Dan naar Nepal?
Misschien** Myanmar** (als ik mijn vriendje kan overtuigen
-Yangon
-Mandalay
-Inle lake
-Bagan
Zuid Thailand omdat mijn vriendje daar nog nooit is geweest en zijn Padi wilt halen
-Koh Tao
-Koh Phi Phi
Indonesië (ik ben zelf eerder in Jakarta, Yogjakarta en Bali geweest maar wil graag met meer tijd dit land verkennen)
Jakarta ivm aankomst
Yogjakarta - Merapi (heb ik ook al gedaan maar mijn vriendje wilt graag!)
Gili islands
Misschien de Filipijnen maar ik hoor veel waarschuwingen over veiligheid (ik ben hier met mijn ouders geweest toen ik 7 was en herinner mij bijzonder weinig
-Manilla
-Palawan
Duiken met walvis haaien?
Australie (Dit zijn plekken die mij aanbevolen zijn)
-Sydney
-Byron Bay
-Fraser Island
-Melbourne
-Lake Mckenzie
-Agnes Water 1770
-Airlie beach
-Whitsundays
-Cairns
-Cape Tribulation
-Outback
-Perth
Japan
-Tokyo
-Osaka
Zuid China (ik ben 4 keer in China geweest en spreek Chinees maar ik ben nog niet properly aan het zuiden toe gekomen)
-Dali
-Lijang
-Karst gebergte
-Hong Kong
-Shanghai
Misschien Zuid Korea maar ik weet hier eerlijk gezegd bijzonder weinig vanaf.
-Seoul
Graag advies over volgorde van landen (rekening houdend met beste/slechtste reistijd), suggesties voor plaatsen per land en hoe veel tijd waar. Welke landen (behalve China, met deze procedure ben ik bekend) hebben een lange visa procedure? Thailand is geen probleem en voor het eerste land van onze reis zullen we de visa van te voren regelen.
Alle tips, advies, suggesties, weetjes, dingen om in gedachten te houden zijn welkom! Zijn er nog plaatsen waar wij zeker heen moeten in de aangegeven landen?
Ik heb er zin in!!
Heel erg bedankt alvast!