advies website Bali gezocht (niet commercieel!)

Zoals de meeste vaste bezoekers van dit forum wel weten, beheer ik een website met reisverhalen: http://www.ikreis.net. Wanneer je naar het ‘Bali-deel’ van mijn site gaat (te bereiken via IkReis - Route Indonesië: de leukste voorbeeldroutes (verder dan Java en Bali), die het menu aan de linkerkant) dan zie je daar verslagen van 5 verschillende reizen naar Bali (stiekem meer reizen, maar vijf jaartallen). Daar komt binnenkort een zesde reis bij.

Veel plekken heb ik meer dan eens bezocht, met name in de regio van Tabanan en het zuiden van Bali. Dat komt omdat ik daar heb gewoond/vrienden heb. Een schat aan informatie, maar niet overzichtelijk voor de luie reiziger.

Ik wil een andere (meer overzichtelijke) indeling. Bijvoorbeeld per regio. Maar welke regio’s zijn logisch?

Ik dacht zelf aan:

• zuid (Kuta, Ulu Watu, Sanur enz.)
  • Tabanan (Jatului, Batakaru, warme bronnen)
  • Ubud (het stadje zelf, Gunung Kawi, Goa Gaja enz)
  • noord (Lovina, Pemuteran)
  • oost (Amed, Tulamben, Candidesa)

Maar waar laat ik logischerwijs Amlapura (Klungkung) en de Besakih?
En waar komt Bedugul en Munduk)?

Als ik zo nadenk ontkom ik er denk ik niet aan om een kaartje te plaatsen met de regio-indeling die ik hanteer, zeker omdat de geografische regio’s overlopen. An sich geen probleem.

Wat zouden jullie als lezers fijn vinden?

Leuk dat dit draadje 79 keer bekeken is in een dag, maar dat niemand feedback kan/wil geven…

Na twee avonden bouwen is dit mijn nieuwe website van Bali. Ik durf te beweren dat dit één van de meeste uitgebreide Nederlandstalige websites over Bali is. Enjoy!

(Feedback is nog steeds welkom.)

Ik heb genoten van je website, dit jaar willen wij naar o.a Amed en het batu meer. Omdat ik slecht ter been ben kan ik niet de weg naar de waterval lopen ik ben een route aan het zoeken om zo dichtbij mogelijk te komen

De waterval bij het Batumeer ken ik niet. Er zijn wel vele plekjes waar je met de auto kan komen waarvandaan je een prachtig uitzicht over het meer hebt.

Fijne vakantie!

Na een snelle blik ziet het er meteen al veel overzichtelijker uit! Ik ga de komende dagen zeker opnieuw lezen.
Ik ben dol op kaartjes :wink: In 1 oogopslag wat waarbij hoort en wat vanuit waar goed te bereizen is.

Mijn ouders hebben een grote website als het gaat om de nationale parken van Amerika
Ingedeeld in de staten e.d. Misschien heb je nog iets aan hun indelingen? www.ontdek-amerika.nl

Moeilijk want Klungkung is een Kabupaten op zichzelf!

Amlapura niet ver van Amed en is in Karangasem, alsmede Besakih.

Wat een werk zeg , maar wel een service die zijn weerga niet kent :slight_smile:

Paulana, in Klungkung heb ik alleen het justitieel paleis gezien (en de markt erachter). Vandaar de keus het samen te voegen met Karangasem. Of moet ik terug om meer te ontdekken? :wink:

Kabupatan Tabanan wordt te groot. IkReis - De mooiste plekjes van Tabanan Hier heb ik teveel gezien, dus wordt de tekst te lang en daarmee weer onoverzichtlijk. :slight_smile: Ik denk dat ik dit na de vakantie ga opsplitsen. Ik twijfel tussen Munduk en omgeving (Brantan, Munduk) of toeristisch Tabanan en going local (met mijn vrijwilligerswerk, nyepi en een Balinese bruiloft).

Lamb, mooie site! Ik vind het overzicht met de foto’s leuk en overzichtelijk. Straks nog wat beter bestuderen.

Ik denk echter dat deze indeling niet gaat werken voor mijn site. Ik wil geen nieuwe website starten, dus IkReis - Reistips en bezienswaardigheden Bali moet qua opbouw en vormgeving blijven passen bij de rest van www.ikreis.net.

De insteek van de site is/was het delen van m’n reisverhalen. Uiteraard wil ik het navigeren eenvoudig houden voor bezoekers, maar mijn hoofddoel is niet een (droge) opsomming van feiten als in een reisgids, maar ook het persoonlijke verhaal erachter.

Later deze week nog wat kleine wijzigingen (links tussen de afzonderlijke pagina’s) om de navigatie nog wat beter te maken.

Jaaaa, je moet zeker terug naar Klungkung :dreigen:

Going local lijkt me alleszins mooier om te lezen, nyepi de toeristen mogen de hotels niet uit en een Balinese bruiloft word je als toerist toch niet voor uitgenodigt, dat is alleen voor familie en vrienden,
Ook vooral omdat niet iedereen die gelegenheid krijgt.
Munduk eo Bratan kan wel iedereen heen, als hij/zij wil

Nogmaals Chapeau voor de tijd die je erin steekt :foto:

Het is een beetje dubbel natuurlijk. Voordeel van ‘going local’ is dat geïnteresseerde mensen een hoop mee krijgen over de Balinese cultuur, nadeel is dat veel mensen niet geïnteresseerd zijn in de cultuur.

Aan de andere kant: als het mensen niet interesseert dan lezen ze het maar niet :slight_smile: ‘Going local’ it is. Or will be (binnenkort).

Bedankt voor je complimenten voor mijn website, over het algemeen vind ik het erg leuk om te doen en mijn kennis en informatie te delen. Al kost het natuurlijk wel veel tijd, geld en soms ook moeite.

Zo, mede naar aanleiding van dit draadje heb ik op mijn website een rubriek ‘going local’ op Baligemaakt. Ik ben heel erg benieuwd of reizigers wel of niet geïnteresseerd zijn…

Het was in ieder geval erg leuk om weer eens kritisch naar een deel van mijn site te kijken!

Ik wel in ieder geval! Leuk om te lezen

Helemaal geweldig Jenny ik heb een snelle blik geworpen en is nu duidelijk wat betreft Bali ga daar voor mijn komende vakantie is wat langer voor zitten zeker voor het going local gedeelte. Bedankt en groetjes

Dank!

Goed zeg , en wel heel herkenbaar (voor mij dan). Vooral Potong Gigi wat een gedoe.

Ik wil binnenkort nog een klein stukje toevoegen over Galungan, Kuningan en offertjes vouwen.

Maar tanden vijlen… Wat een drama!

je hebt de smaak te pakken Galungan-Kuningan en kan jij die offertjes vouwen ? Niks voor mij ,hoewel ik 2 tempels heb
1 voor op het erf en de grote tempel achter in de nog niet klaar tuin.
Mijn huisbaas brengt de offergaves trouw, en penjor wordt ook altijd neergezet.

Volgens m’n moeder vouw ik offertjes als een kind van 4. M’n bakjes lijken op bootjes. Kansloos.

Hoi Jenny,

Ik heb een website waar je excursies naar Bali kan boeken. nu zie ik heel duidelijk in je titel ( Niet commercieel! ) staan haha. Als ik het goed begrijp wil je een duidelijke volgorde van plaatsen hebben met een zo laag mogelijke reistijd?

Als je het fijn vind kan ik ( natuurlijk kosteloos!) aan mijn chauffeur in Bali vragen wat de beste manier van reizen is, geloof me, hij kent Bali op zn duimpje!

Groet,

Nick Schouwenaars
www.travelyourownway.com

Mag ik hier even op reageren Nick ? Ja ? fijn…

Ik denk ( ben er eigenlijk wel van overtuigd ) dat Jenny meer van Bali weet en kent als jouw chauffeur.!!

Ik woon hier op Bali zo.n 14 jaar , en als ik de reisverslagen van Jenny lees ,zie ik Bali heel anders, als ik het nu zie.
Misschien omdat het voor mij nu alledaags is geworden , ik weet het niet.
Maar ik lees de verslagen van Jenny met veel plezier , zij laat de toeristen ook het alledaags leven van Bali zien, en dat kan ze , want Jenny heeft op Bali gewoond en gewerkt.

Ps en haar site is belist niet commercieel. :chin: