Zoals je misschien hebt gezien ben ik nieuw op dit forum en gezien het feit er een vraag gesteld op waarop ik denk het antwoord te verschaffen reageer ik hier op.
Mag ik jou vragen waarom je zo op mij reageer terwijl ik Jenny wil helpen de juiste route samen te stellen?
Het commercieel slaat op mijzelf, omdat ik zelf een website met excursies heb. Maar ik vind het leuk om mensen die hulp nodig hebben met hun trip naar Bali te helpen zonder dat daar iets tegenover staat.
Als je op mijn site kijkt (zie link hierboven) dan zie je dat ik niet op zoek ben naar een route of chauffeur, maar naar een manier om mijn eigen ervaringen te orderen.
Ik ben sinds 2006 verschillende keren op Bali geweest (7x), waarvan de laatste keer een paar weken geleden was.
Mocht je bij het lezen van m’n site dingen missen, dan hoor ik het graag.
@Paulana:
Mijn blogs over het noorden, Tabanan, het oosten en ‘going local’ zijn inmiddels weer aangevuld. Regio Ubud volgt snel.
Ik zet niet elke keer een link op dit forum, dat wordt te veel. Mensen die op de hoogte willen worden gehouden van nieuwe verhalen en foto’s kunnen me volgen op Twitter (@fotoof) of ‘liken’ op Redirecting....
Hoi Jenny, als ik je advies zou moeten geven zou het zijn dat ik je verhalen zou proberen te combineren met wat droge feiten. Dan zou het voor mij een stuk informatiever zijn. Ik denk dat heel veel mensen jouw site zullen bekijken voor informatie over Bali (en alle andere landen waar je geweest bent (jaloers)) en die mensen zullen iets minder geïnteresseerd zijn in jouw persoon (dat geld in eerste instantie voor mij in ieder geval). Als ik een reis ga voorbereiden weet ik vaak nog bijzonder weinig van het land/gebied. De droge feiten zorgen er dan vaak voor dat ik mij verder wil verdiepen in een bepaald gebied en dan zijn jouw verhalen een stuk interessanter om te lezen. Dus ik denk dat je voor jezelf goed duidelijk moet krijgen wat het doel is van jouw website. Mensen over jou informeren, of over de gebieden waar je bent geweest. Wil ik nog wel even vermelden dat ik je verhalen en reacties hier met veel interesse lees en waardeer.
Ik snap dat je het fijn vind om droge feiten te lezen als je een reis voorbereid. Maar dat is niet iets waar m’n site voor bedoeld is. Er zijn al zoveel reisgidsen met droge feiten (denk aan de Lonely Planet), er zijn reisbeschrijvingen van organisaties als Shoestring en koning aap en er zijn ook andere sites met droge info. Ik wil niet meer van hetzelfde bieden.
Daarnaast denk ik dat je een goede site met droge feiten niet in je eentje kan onderhouden. Dingen veranderen. Op Bali en in indonesie kom ik regelmatig, maar niet in al die 60 andere landen die ik bezocht heb. Dit is mijn werk niet, en zelfs als ik betaald zou worden kan ik niet overal tegelijk zijn
Gaat de site over mij als persoon? Ik vind van niet. Ik beschrijf mijn reizen, maar op m’n site komt bijvoorbeeld m’n dagelijks leven buiten die reizen niet aan bod. (Zelfs op m’n Twitter en FB-fotopagina laat ik niet zien wie ik ben.)
Wat wil ik wel laten zien? Ik wil mensen ook een beetje Bali laten ervaren. Subjectief, absoluut! Persoonlijk vind ik juist die verhalen leuk om te lezen bij andere. En dat hier vraag naar is blijkt ook uit het feit dat op dit forum vaak naar ervaringen gevraagd wordt.
Bedankt voor je opmerking, het zet mij aan het denken wat ik wil. Ik leg je opmerking zeker niet opzij, maar ga nadenken of ik het in kan passen in hetgeen ik uit wil dragen (en hoe).
Mochten er dingen zijn die je concreet mist, dan hoor ik het graag. Dat helpt mij ook in mijn denkproces