Advies voor gids Angkor Wat

Heeft iemand een tip voor een gids voor Angkor Wat? Wij willen 1 dag naar de tempels toe en hebben niet de illusie alles te kunnen zien :wink: Maar vinden het niet erg van het padje te gaan buiten de toeristen om.

Hoi,

wil je een gids die je e.e.a. aan uitleg geeft bij de tempels etcetera, of wil je iemand die je naar de diverse plekken brengt?

Van het padje af gaat wel, maar houd er wel rekening mee dat er duizenden toeristen per dag komen. Niet dat dat afbreuk aan Angkor doet, maar alleen zal je niet snel zijn :wink:

met slechts 1 dag ga je de toeristen niet kwijtraken. met 1 dag zou ik gewoon de drie hoofdattracties bezoeken (wat, thom en ta prohm). als je van haasten houdt kun je er nog een minder bekende aanplakken (banteaiy srei is een mooie). ik zou echter gewoon voor elke plek een paar uurtjes nemen en hopen dat je daar dan een momentje voor jezelf hebt zonder honderdduizend koreanen en japanners. Kijk dus in welke volgorde de LP aanraadt de tempels te bezoeken en wat de tourtjes doen; ga vervolgens in tegenovergestelde richting de tempels langs.

gids; spring achterop iemand zijn brommer en die brengt je langs de tempels voor wat geld. info over de tempels kun je ook uit een boekje halen.

goede tips.

De jungle tempel vond ik ook mooi, alhoewel ik de naam al lang en breed vergeten ben.

Ik zoek dus een gids. Iemand een tip voor een naam?