Planning Cambodja, dag of 10

Mensen,

Ik ben voornemens in juli een paar dagen in Cambodja door te brengen… Is dit schema beetje te doen, of kan ik die dag in Battambang net zo goed schrappen, omdat het niet heel interssant is? Of is het echt een must-go? Ik weet dat je voor Angkor beter meer tijd kunt uittrekken, maar die tijd is er helaas niet… Of zou je de bezienswaardigheden in PP op. 1 dag kunnen doen en dan toch een dagje extra SR danwel Battambang?

Dag 1: Bangkok - Phnom Penh (aankomst 15:25u)
Dag 2: Phnom Penh (Royal Palace, Silver Pagoda, National Museum)
Dag 3: Phnom Penh (S21, Killing Fields)
Dag 4: Phnom Penh - Siem Reap
Dag 5: Siem Reap (Angkor Wat/Angkor Thom/Ta Phrom/highlights)
Dag 6: Siem Reap (Angkor Wat/Angkor Thom/Ta Phrom/highlights)
Dag 7: Siem Raep - Battambang (Boottocht)
Dag 8: Battambang
Dag 9: Battambang - Poipet - Bangkok

Alle tips welkom!

Dit schema is goed te doen. De boottocht naar Battambang is al een reden om er naar toe te gaan. Je kunt daar met een motormannetje een mooie trip in de omgeving maken.

Hallo 108,

Ik heb er net 3 dagen Ankor Wat op zitten. De eerste dag 5 uur gemaakt en 7 tempels gezien (Rolous groep en grand tour) 2e dag weer 5 uur gemaakt en weer 8 tempels gezien (inc Banteay Srei en de kleine tour) laatste dag Alleen Ankor Thom en Ankor Wat gezien en daar ook 5 uur mee bezig geweest.

Als je een strakke planning maakt is het in 2 dagen goed te doen in tijd. Maar ik denk dat het dan wel iets té wordt.

Groeten Niels

Hoi!

wij willen zoiets ook gaan doen… Kan je mij vertellen hoe je die terugreis naar bangkok doet?

Thx… En als ik nog tips hebt hoor je het…ben me er nu in aan het verdiepe :slight_smile:

Hoi tobiasrapati,

Ik ben met het vlliegtuig vertrokken naar Kuala Lumpur om daar me reis te vervolgen in Maleisië.

Je kan met de bus terug naar bangkok, maar ook met het vliegtuig of zelfs de taxi. Je kan ook met de bus naar Laos mocht je dat willen.

Groeten Niels