Hoelang voor Cambodja?

En…
Weet iemand hoeveel dagen je ongeveer moet uitrekken als je vanaf de grens met Vietnam over de Mekong delta wilt gaan en vervolgens Phnom Penh, Angkor Wat tempels en Siem Reap wilt zien?

Groeten Tim

Hoi Tim,

bedoel je de reistijd, of de tijd die je nodig hebt om alles in PP en SR te kunnen zien?

Phnom Penh zou ik zeker 2 tot 3 dagen nemen voor de high lights. Siem Reap en Angkor neemt m.i. toch minimaal 5 dagen in beslag. Wij hadden alleen al voor Angkor 3,5 dag en hebben nog lang niet alles gezien. Omgeving van Siem Reap biedt vele mogelijkheden tot uitstapjes.

Top Dank je Robert.

Dit is precies wat ik bedoelde.

Grt Tim

Hallo,

Ik zou 1 week er voor uittrekken.

gr van Moira

Ja dat probleempje heb ik ook… in eerste instantie heb ik voor elke land een maand voor uit getrokken maar ik denk dat een maand te lang is voor Cambodja.
De enige wat ik wil zien is battambang, siem reap ( angkor wat) en phom penh…

Ik zit nu te denken aan twee weken en dan naar de grens van Vietnam… wat denken jullie?

Hoi Katja,

voor de plekken die je aangeeft heb je m.i. met twee weken ruim genoeg, maar het kan natuurlijk zo zijn dat je het er zo bevalt je er langer wilt blijven.

Succes!

1 like

Hallo,

Ik zit momenteel in Cambodja.
Ben aangekomen in Phnom Penh. Daar 4 nachten gezeten. Alle hoogtepunten daar wel gehad. (dat is in 1 dag te doen) Laatste dag naar het zwembad geweest. I.p.v. 5 kun je dus ook 3 dagen.

Nu zit ik in Siem Reap 7 nachten, ook hier een paar dagen te veel. Één ochtend naar het “War Museum” geweest (zeer de moeite waard) en één ochtend naar de floating villages (duur, 20 Dollar, maar wel grappig om te zien) En natuurlijk 3 dagen Ankor Wat. 20 tempels gezien. Iets té veel van het goede.

Ik ben niet naar andere plekken geweest maar voor Phnom Penh en Siem Reap kun je met een dag of 9 wel toe naar mijn mening.

Groeten Niels

oke dat is goed om te weten, dankjewel!
Dan plan ik denk ik 2 dagen in voor batambang, 3 dagen voor siem reap ( angkor) en 2/3 dagen voor phom peng.

Ik denk dat dit dan genoeg moet zijn.

:chin:als je Cambodja ook op andere plaatsen wilt ontdekken dan is zelfs een Maand tekort (het voor mij net zo verslavend als Thailand) zeker als je niet van te veel luxe houdt kan je veel leren(zien) over dit land .:thailand::cambodia:

1 like

@fransjes. Het ziet er na uit dat jij de niet-touristische deeltjes hebt opgezocht, of heb ik het mis?
Ik zou graag willen weten hoelang je uiteindelijk in Cambodja bent geweest en wat je allemaal hebt gezien?

Groetjes Pleun