reisschema drie weken Cambodja

Hallo,

Vorig jaar heb ik een tocht van drie weken door Laos gemaakt en dit jaar staat Cambodja op het programma, ook drie weken. Ik heb op basis van reacties op het forum een voolopig reisschema vastgelegd, dat zeker openstaat voor aanvullingen en opmerkingen! Dus laat maar komen :slight_smile: groetjes en bedankt, Marieke

DAG 1
Vlucht naar Bangkok

DAG 2
Aankomst Bangkok
Relax

DAG 3
Fietstocht Bankok

DAG 4
Vertrek naar Battambang =) reisdag =) trein of bus? =) via Poipet?

DAG 5
Battambang =) bamboetrein

DAG 6
Boottocht naar Siem Riep

DAG 7
Ankor Wat

DAG 8
Ankor Wat

DAG 9
Siem riep =) fietstocht?

DAG 10
Bus naar Phom Penh

DAG 11
Phom Penh =) killing fields

DAG 12
Phom Penh

DAG 13
Reisdag naar Kompong Cham =) iemand hier al geweest?

DAG 14
Kompong Cham =) brommer huren

DAG 15
Kompong Cham

DAG 16
Reisdag naar Kep

DAG 17
Kep

DAG18
Kep/Kampot

DAG 19
Reisdag naar Krong Koh Kong

DAG 20
jungletocht

DAG 21
eiland

28 juli
Reisdag naar Bangkok =) vanuit Koh Kong?

29 juli
Terugvlucht

lijkt me prima! wij doen in september ook die trip!

Hee Marieke,

Kompong Cham komen zeer weinig toeristen, ik vraag me af wie daar een brommer verhuurt.

Ik zou het vervangen door Kampot, wanneer je in het juiste guesthouse zit, is een fiets gratis. En er zijn veel lekkere restaurants.
Ik zat in Pepper Guesthouse, ze hebben ook nog wi-fi voor je 6 dollar.
Tegenover Pepper is nog een ander guesthouse, zijn de fietsen ook gratis, en ook wi-fi.

Daarna naar Kep, je kunt (zeer basic) overnachten op Rabbit Island voor de kust. Ik zou zeggen: Een must-do, en je bent er toch.

Het eiland bij Koh Kong is fantastisch mooi, neem wel je DEET mee, want zandvliegjes all over the place. Ik wist dat niet, vier dagen jeuk…

Hans.

Ben het met Hans eens wat betreft Kampot & Kep, beiden heel relaxed.

Kompong Cham ben ik alleen geweest om van bus te wisselen, zag er niet uit alsof je er meerdere dagen vermaak hebt (geloof wel dat in de buurt nog wat Angkoriaanse tempels liggen, maarja als je net in SiemReap bent geweest…).

Als je tijd hebt dan is ook Banlung in het noordoosten interessant, met name voor jungletrekking & rustige omgeving (oa. mooi kratermeer). Reken wel op een lange busrit (vanaf afslag net onder SlungTreng is de weg nog onverhard).

Veel plezier iig!

Joost

Heel erg bedankt voor de tips!! Groet, marieke

Ik had in Phnom Penh een brommer gehuurd en ben daarmee naar Kampong Chaam geweest(3uur rijden). Zoals al gezegd niet gek veel te doen daar. klein plaatsje, in de omgeving zijn er wat plantages te bezichtigen en wat tempels. zijn letterlijk een paar restaurantjes daar waar je ook brommers en of fietsen kan huren.

wel heel rustgevend maar weinig toerischte trekpleisters dan kan ik het paar uur verder gelegen Kratie wel aanraden is wat groter en en trekt wat meer toeristen voornamelijk voor de rivier dolfijnen daar.