Ik ga in december 4 dagen naar Cambodja vanuit Thailand met het vliegtuig. Heb dus 2 halve dagen en 2 hele dagen. Ga alleen naar Siem Reap en wil graag die 2 volle dagen aan Angkor besteden. Is dit makkelijk zelf te bezoeken? Of raden jullie een gids aan? Had ook gelezen dat het mogelijk is een helikoptervlucht of ballonvaart te maken over Angkor, waar kan ik daar extra informatie over vinden.
twee volle dagen zijn voldoende om een ruime indruk van Angkor te krijgen. Ben wel selectief wanneer je wat gaat bekijken, want midden op de dag kan het er goed heet worden.
Vaak kun je via je guesthouse/hotel een tuk tuk voor één of meerdere dagen regelen. Je laat de driver weten welke tempels je zou willen zien en eventueel in welke volgorde. Ik heb er wel eens een van straat geplukt en een prijs voor een dag afgesproken. Verder kun je met een gegidsde tour gaan, of je gaat met een fiets door Angkor. Kan ook de ene dag dit en de andere dat doen
Er ligt vlakbij de Wat een vaste(kabel) gele ballon, waarmee je vanuit een redelijke hoogte een mooi overzicht hebt.