Advies VISUM Thailand, Cambodja, Vietnam en Laos

Beste reizigers,

Wie kan mij adviseren wat de handigste oplossing is om een visum voor Thailand, Cambodja, Vietnam en Laos te regelen? Ik ga namelijk ook in die volgorde reizen.

Is het beste om alle visa’s hier in Ned te regelen, of is het net zo gemakkelijk om het daar te plekke te doen? Wat we niet willen is namelijk 3 dagen voor eea bureau te staan wachten op ons visum.

Ik hoop dat iemand mij van nuttig advies kan voorzien :slight_smile:

Groetjes Kim

Als je het rondje Thailand - Cambodja - Vietnam - Laos - Thailand gaat doen geldt:

  • aangezien je geen bewijs zult hebben dat je Thailand verlaat binnen 30 dagen (ik ga ervanuit dat je over land reist), zul je je visum voor Thailand vooraf in Nederland aan moeten vragen. dit is tegenwoordig gratis.

  • de visa voor Laos en Cambodja zijn aan de grens te krijgen - tegen betaling.

  • je visum voor Vietnam moet je vooraf aanvragen. dit kan in Nederland, maar ook in Thailand (BKK). het makkelijkste en het snelste is het echter wss om je visum in Cambodja aan te vragen. in Sihanoukville krijg je hem dezelfde dag mee, in PP kun je hem de dag erna ophalen. veel tijd ben je er dus niet mee kwijt, ieder visumbureau (er zit er beslist eentje naast je hotel) kan je helpen met de aanvraag.

goede reis!

1 like

Hoi Jenny,

Bedankt voor het nutigge antwoord!! Daar heb ik zeker wat aan! Het kost me anders handen vol geld om hier alles te regelen, vrij nemen, naar ambassades rijden ed.

Erg mooie foto’s op je site!!! Ga door met reizen en prachtige foto’s maken :zon02:

Groetjes Kim

het visum voor thailand is vanaf 1 april gratis te verkrijgen dus ik zou niet van de week al naar de thaise ambassade gaan
je kan dit visum trouwens in den haag en amsterdam krijgen bij de ambassade en het thaise consulaat het is maar wat voor jou het gemakkelijkste is

1 like

Bedankt Dirk! Dan zal ik inderdaad nog maar even wachten :slight_smile:

Groetjes Kim