Advies Vietnam backpack reis

Eind september wil ik met mijn vriendin naar Vietnam backpacken. We hebben een vlucht geboekt en een eerste overnachting in Hanoi (na 20 dagen retour via HCMC. Graag zie ik tips tegemoet hieromtrent.

Daarnaast willen we in Halong bay met een cruise schip een dagje mee. Tips omtrent waar te regelen ter plekke, vervoer etc?

Dit valt overal te regelen. Op straat bij bookingkantoor of in je hotel. Er is wel verschil in boot (luxe). Daar kan je wel opletten en bedenken wat je wilt. Zelf had ik ook 30 dagen voor hanoi tot en met HCMC. Goed te doen.

Àhoi hoi,
Ik ben twee keer in Vietnam geweest,een keer gevlogen naar Saigon en een keer via Thailand Laos met de bus naar Hanoi.
De dingen die jij opnoemt gezien… Tja zoals heeeeel veeel andere toeristen maar achteraf niet de moeite waard om naar de bay te gaan.
Zit in een decord boot,wil zeggen dat hij lijkt op een oude Chinese jonk maar dat niet is.
Drie dagen in de mist gevaren,te toeristisch wat mij betreft.
Met de bus is echt afzien,je ligt als een Sardinientje in zo,n bus drie lagen hoog,met een heel smal middenpad.
Trein is beter om te reizen,maar ik denk dat je wel gaat hoppen met een vliegtuig,gezien je tijd die je hebt.
Met de trein en bus van Thailand naar Hanoi via Laos duurt al een week,en je moet bij alle grensovergangen van bus wisselen,VISA regelen etc.
De bus komt meestal in de nacht aan bij de grensovergang,en die is dan pas om 8,00 s,morgens open,zodat je 7-8 uur moet wachten bij iedere grensovergang.
Ga zeker niet in de periode april-mei juni omdat het dan vrij koud en kil is in het noorden vaak nachtvorst,en ze hebben in de meeste hotels geen verwarming,zodat met de regen erbij het net herfstig Nederland lijkt.
Weet nog wel een paar goede hotels in Saigon voor je.
Groetjes